#1 16-05-2008 14:42:04

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Portofoon of geen Portofoon...

Er zijn al hevige discussie geweest over dit onderwerp. En ik ga hem dan maar is even refreshen.
Wat is zo hinderlijk aan het karten in de ARKC/MKS/IKK. Teams die geen portofoon hebben en dus totaal niet op de hoogte zijn van het feit dat ze achterligger zijn. Sterker nog ze doen net alsof ze voor positie bezig zijn.
Nou is mijn vraag eigenlijk omdat ik tijdens de wedstrijden iedereen zie praten en doen. Zijn jullie op de hoogte van jullie positie op de baan en wie er achter jullie rijdt en wie er voor jullie rijdt. Ik zie soms mensen rondenlang de leiders ophouden. Terwijl dit soort dingen eigenlijk geheel makkelijk zijn. Je let toch op wie er achter je aan komt?
Nou heeft Casper al een tijdje geleden gezegt dat ze er sterk over nadenken om headset te gaan verplichten omdat mensen totaal niet weten waar ze liggen op bepaalde momenten.

Nou snap ik best dat veel teams geen portos hebben omdat dit kwa prijs gewoon erg pittig is.
Ik zelf heb een leuk adresje gevonden waar ik tegen een gereduceerd bedrag de setjes kan aanschaffen incl push 2 talk headsetjes.
Vraag mezelf af wat jullie erover denken, aangezien sommigen teams zich wel kunnen veroorloven om 4x naar oldenzaal te reizen maar niet om headsetjes te kopen?
Uiteraard is dit geen aanval ten opzichte van niemand puur een leuk discussie.
Laat horen wat jullie ervan vinden.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#2 16-05-2008 16:50:29

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#3 16-05-2008 19:06:40

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Hee Chris,

Als het goed is weet iedereen van zichzelf waar hij ligt in het veld. Daar is verder geen discussie over mogelijk, lijkt me. Meestal vind ik het erger als mensen weten dat ze op een ronde worden gezet ( en sommige van de mensen hebben een porto ) dan word er niet eens even vriendelijk aan de kant verteld dat de rijder op een ronde word gezet. Af en toe kun je, je hier wel is aan ergere maar ach... er zijn meer dingen! Die ronde die pak je toch wel want je bent sneller en ja die paar tiende maakt ook niet zoveel uit, neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk...

Headsetjes kun je gewoon bij de mediamarkt kopen je hebt dan Motorola's deze zijn op zich best goed en hebben zeer goed bereik. In de headsets gaan gewone oordopjes zoals je ook voor je mp3 speler / discman hebt ofzoiets wink

Zelf maak ik gebruik van een ander soort headset met ptt ( push to talk ) zeer handig en effectief!


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#4 16-05-2008 20:45:47

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 18-05-2008 11:02:28

Volg-as
Gebruikers
Van: Maarssen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 10

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Heren,

Wat ik merk is dat over het algemeen de teams die wel een porto hebben veel minder snel aan de kant gaan als zij worden gelapt dan teams die geen porto hebben. Als je het niet hebt vind ik dat er beter wordt opgelet en dat moet je ook doen omdat je geen info krijgt. Ik vind dus dat het helemaal niet nodig is zolang je maar goed oplet en weet waar je rijd. Voor enekele teams die wel een porto hebben zou ik zeggen gebruik hem dan ook als er een snellere achter je zit.

Offline

#6 29-05-2008 20:42:00

Nascardave
Gebruikers
Van: Haarlem
Geregistreerd: 29-05-2008
Posts: 2

Re: Portofoon of geen Portofoon...

@ CriZz

Wij (2007racing) rijden nu al 3 jaar met de Midland porto's en zijn ook zeer tevreden. Er zitten wel wat kleine haken en ogen aan. Aangezien ze op een andere freq draaien zijn ze niet af te stemmen met de rest van de porto's. Het bereik verschil per serie maar de GXT 710. heeft idd 42 km bereik.  Ze komen uit de states dus de levertijd kan erg varieeren. Heb er in maart een paar besteld en zijn nog niet binnen. De douane kan moeilijk doen omdat er invoerrechten over betaald moeten worden. Verder een goede betaalbare portofoon.

Mvg
Nascar Dave

Laatst bewerkt door Nascardave (30-05-2008 03:54:34)

Offline

#7 30-05-2008 08:38:27

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

ik heb een leuk adresje welke in nl zit die ze voor me importeerd. Voor nu heb ik drie midlands portofoons.
De Midland GXT 710 VP3. En we hebben push 2 talk aangeschaf 2 setjes ook van midland, de AVP-H2 voor gesloten helmen. Bijmekaar ben ik 250 eurotjes kwijt compleet!. Levertijd op voorraad 1 dag en niet op voorraad dan kan het maximaal 3 weken duren. De heer die deze verkoopt is overigens heel erg aardig en hulpzaam en biedt ook andere alternativen ( duurdere series) aan tegen lagere prijzen. Dus kwa invoerrechten heb ik absoluut geen last gelukkig.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#8 08-06-2008 21:56:25

speedydennis
Gebruikers
Geregistreerd: 07-06-2008
Posts: 1

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Vandaag voor het eerst meegedaan met het ARKC. Vond het geweldig! maar dat even terzijde.
Ik rijd al langer met portofoon. Maar nooit een wedstrijd mee gedaan. Vandaag heb ik wel gemerkt dat het echt wel heel veel nut heeft als je er 1 hebt. Zou het ook niet zonder willen proberen.

Offline

#9 29-06-2008 16:14:24

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Even om de discussie weer op gang te brengen.. Ik merk vaak bij de ARKC en MKS dat teams op elkaars kanaal zitten met de portofoons. Zoals ik weet is er bij de MKS een schema gemaakt welke kanalen de teams zitten, naar mijn mening wordt zich er niet aangehouden maar dat terzijde. Misschien is het voor de racen van de ARKC ook wel belangrijk en fijn als we zo'n lijst krijgen welk kanaal we op mogen zitten.

Natuurlijk houden de teams zich hier dan aan! haha smile


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#10 30-06-2008 12:50:50

jeroenstigter
Gebruikers
Van: Heemskerk
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 17
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Lijkt mij een prima idee Kevin, ik heb zelfs ook wel eens teams op ons kanaal (of was het nou hun kanaal?) heb zelfs wel eens rondgereden met iemand zijn babyfoon op mijn kanaal...erg fijn voor de concentratie zon huilende baby.


You must take the compromise to win, or else nothing. That means: you race or you do not.
(Ayrton Senna)

Offline

#11 30-06-2008 14:40:41

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Had ik eerder ook al mijn idee erop gegeven. Iedereen krijgt van te voren een kanaal toegewezen van de wedstrijdleiding in overleg want sommigen hebben niet zo heel veel kanalen op hun porto. Dit kanaal zouden ze dan het gehele seizoen moeten gebruiken. Kan ook handig zijn voor de wedstrijdleiding in geval van camaliteiten om direct met de rijder contact op te nemen.  Er rijden gemiddeld 15 teams mee waarvan er hooguit 10 een porto setje heeft dus dat kan makkelijk. Indien wedstrijdleiding het een te grote rondslomp vind is het mischien een idee om onderling even aan te geven welk kanaal je gebruikt zodat anderen hier geen last van hebben. Wij hebben 32 kanalen en kunnen de kanalen coderen zodat men niet kan afluisteren.
Elke teamcaptain zou dan aan kunnen geven welke kanaal ze graag zouden willen gebruiken indien dezelfde in gebruik genomen is kan een van de twee een ander kanaal nemen.
We kunnen dan bijv hier posten welke kanalen bezet zijn. Lijkt me wel zo sportief dan om je eigen kanaal te gebruiken en niet op andere kanalen te gaan lopen praten. Eventueel wil ik wel een lijstje meenemen en iedereen daar zijn kanaal in laten vullen. Heb het zelf ook dat ik vaak andere teams hoor. De laaste paar keren hoorde ik teamracing...


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#12 30-06-2008 15:37:45

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Een andere oplossing is natuurlijk een pitboard (of Beide)..

Wij rijden zowel met een portofoon als met pitboard, omdat je niet altijd alles hoort als je geconcentreerd je rondjes rijd..

Het pitboard wat wij gebruiken heeft Casper ook al is tijdens de prijsuitreiking laten zien en kunnen wij in elke mogelijke kleur, vorm of teamhuisstijl maken..

Mocht je intresse hebben of wat meer informatie willen kan je altijd even mailen; info@jsmracing.nl

Laatst bewerkt door Mike (30-06-2008 15:38:25)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#13 30-06-2008 15:43:34

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

je moet ook je oortjes open houden en meerdere dingen tegelijk kunnen doen heh MIKE!
Grappemaker!!! hahahahah


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#14 30-06-2008 15:49:26

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Dat konden vrouwen toch alleen wink Maar in sommige situaties kan het erg handig zijn..

Laatst bewerkt door Mike (30-06-2008 15:49:58)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#15 30-06-2008 18:25:27

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Wat zou het bezwaar dan zijn..om hier de kanalen van je wensen neer te zetten?

Wij, zullen ook as zondag te Oldenzaal, met een setje gaan rijden. en willen gaan zitten op kanaaltje nr 5.
Dus als jullie een kart zien met een groot verlengsnoer erachter aan..da's FeJo-Racing.
smile:):)
Voor ons wordt het dus de 1e keer, en op voorhand wil ik al melden!!
Wie van ons last heeft, of problemen, geef het ons aan!!!
(Dan rol ik dat verlengsnoer wel weer in):)

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#16 01-07-2008 12:11:11

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

ahahahahah. verlengsnoer. Wij hadden de vorige race in eindhoven voor het eerst porto's dat ging niet echt lekker. Dus nu hebben we gisteren op roosendaal de boel is getest en het werkt nu super. Geen herrie meer of gedoe... super ideaal!


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#17 30-07-2008 17:05:31

daoed
Gebruikers
Geregistreerd: 23-06-2008
Posts: 25

Re: Portofoon of geen Portofoon...

we rijden al een paar seizoenen zonder porto en tot nu toe geen problemen

Offline

#18 31-07-2008 09:09:01

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

bij jouw is t apart verhaal dave...
Niet iedereen kan slapend denken heheh !!!!!!!!!!!!.........


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#19 31-07-2008 14:42:24

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

ik wil best ons kanaal afgeven tijdens een race,
alleen zijn er altijd rijders die het verpesten en express gaan afluisteren

Offline

#20 31-07-2008 16:15:37

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

nou dat denk ik niet hoor ladystuff. Iedereen heb zich de vorige race netjes aan de regels gehouden. Ik was alleen door de haast s'ochtends de lijst vergeten maar in Poeldijk heb ik hem zeker bij me.
Daarbij is het ook een beetje volwassenheid om te laten zien dat jij je wel aan de regels houdt.
Dan nog afluisteren; wat valt er af te luisteren inprincipe weet je elkaars strategie toch want pitstops zijn al vooraf bepaald.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#21 31-07-2008 16:19:51

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

ja zeker helemaal gelijk,
ik bedoelde niet afluisteren, maar in de weg zitten.
jammer genoeg zijn we er pas in de uithof weer

Offline

#22 29-12-2008 17:22:54

Igor
Gebruikers
Geregistreerd: 28-12-2008
Posts: 11

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Wij willen komend seizoen met portofoons gaan rijden, maar we hebben geen idee wat een goed setje is voor een redelijke prijs (tussen 100 en  250 euro).
Tips zijn zeer welkom!

Gr.
Igor

Offline

#23 29-12-2008 17:39:28

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#24 29-12-2008 17:45:01

Igor
Gebruikers
Geregistreerd: 28-12-2008
Posts: 11

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Hai Joop,

Dank voor je uitgebreide antwoord, ik denk dat wij dan ook voor alleen luisteren gaan.
Heb je ook een typenummer van die midland set met alleen oordopjes, die je aan kan bevelen? En een goede (web)winkel om ze te bestellen?

Gr,
Igor

Offline

#25 29-12-2008 18:10:44

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Portofoon of geen Portofoon...

Laatst bewerkt door Mike (29-12-2008 18:14:26)


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash