#1 02-05-2008 14:35:37

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

All Round Kart Cup - Discussies


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#2 05-05-2008 11:58:45

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

ik had een vraag over het reglement van de arkc? Ik weet niet of dit in het vervolg aangepast gaat worden.
Het gebeurt soms wel is dat er eenmalig een team meedoet. bijv een thuisteam.
Allemaal heel leuk. Echter hun krijgen ook punten terwijl ze maar een race meerijden.
Nou hoop ik dat jullie begrijpen dat dit voor een ander team die erachter eindigt behoorlijk frustrerend is als je xtra punten moet inleveren omdat een eenmalig team voor jouw eindigt. Is er niet een mogelijkheid dat een team wat eenmalig meerijdt wel punten krijgt maar bijv in een andere klasse ofzo. En dat als je meer als 2 races meedoet je dan wel in het klassement meerijdt. Net als een autogarant met alle respect voor de jongens want die reden top maar reden in eindhoven met 2 teams en eindigen 3de en 6de geloof ik en houden dus twee plaatsen af van de andere teams die  het hele seizoen strijden voor de posities. Nou ben je wel de gelukkige als je ervoor eindigt maar t is wel vervelend. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die er zo over denkt alleen dat viel me op en dat is nogal lastig. Nogmaals vind het heel leuk dat er meerdere teams meedoen en voornamelijk zijn dat dan thuisteams maar het is lastig als ze dan ook nog is bij het klassement meetellen en op hun thuisbaan rijden waar ze al ontiegelijk snel zijn ja dan is het erg lastig om ervoor te blijven.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#3 05-05-2008 21:03:44

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,591

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Ja Chris,

We hebben in het verleden meerdere keren een afweging gemaakt over dit vraagstuk. En we kwamen telkens tot de zelfde conclusie.
Laten zoals het is. De ARKC is een laagdrempelige raceserie, de basis in racing. Nieuwe teams moeten altijd de kans hebben om een keer mee te doen om te kijken waar ze staan. Dat is onze opzet.
Dat je daarbij punten haalt vind ik normaal. Je strijdt er tenslotte ook voor. Als je nog een stapje verder gaat dan de punten, moet je deze teams dan ook een beker ontzeggen als ze naar een podiumplek rijden? Dacht het niet.

Kijk naar FeJo Racing. Een aanwinst voor de ARKC. De jongens reden gisteren voor het eeerst mee en reden sterk, erg sterk. Ze pakten mooie punten en zelfs een podiumplek bij de ZG. Dat wil ik ze niet ontnemen. Punten horen erbij.
Het klinkt als een cliche, maar teams die er achter eindigen moet dan gewoon een trap harden rijden om er voor te eindigen en meer punten te behalen.

Ik heb in een lang en grijs verleden zelf de races meegereden en verschillende gewonnen. En weet je wat een van mijn dierbaarste herinneringen is?
Mijn eerste race, tussen de toemalige indoortoppers. Bloednerveus, maar wel de pole (ja, talent verloochent zich niet) en een podiumplaats met bijbehorende beker. En dat voelde goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Dat gevoel gun ik iedereen en zal ik niemand onthouden in hun eerste race.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#4 06-05-2008 09:42:47

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Daar kan ik me bij aansluiten Casper. Mooie insight trouwens -:)
Die eerste keer he... daar doe je het om te zien of het kan, en zonder de bijbehorende punten en beker zou je voor spek en bonen meedoen en dat wil niemand. Het is de beste motivatie die je kunt krijgen, een boost om door te gaan. Als je weet dat iedereen zenuwachtig is die eerste keer en je jezelf toch weet te overwinnen en de buit binnen kan slepen tegen "gevestigde" rijders, dan weet je dat je op de goede weg bent en dat je zeker door moet gaan op de ingeslagen weg.
En dat is een dubbele overwinning en één om nooit te vergeten.

En Chris, natuurlijk is het frustrerend, maar het is overal hetzelfde. Elke coureur rijd ergens voor, al was het alleen maar voor de punten, we jagen allemaal iets na. Iets tastbaars om te bevestigen dat we het goed hebben gedaan. Het is zaak om voor je concurrenten te eindigen maar belangrijker is dat je de mensen voor je pakt, ongeacht wie het zijn.
Vergeet niet, zulke rijders, of teams, zijn vaak nog wel gemotiveerder dan wij al zijn om een goed resultaat te behalen, wij willen onze concurrenten verslaan, zij willen laten zien dat ze voor niemand onder hoeven te doen, en terecht. In het begin wil je met open vizier zo hard mogelijk gaan en zien waar je staat. Aan jezelf en iedereen bewijzen dat je erbij hoort.
En dat gevoel is inderdaad met geen pen te beschrijven en krijg je nooit meer terug op dezelfde manier (doet me denken aan een andere eerste keer...), dat moet je iedereen ook gunnen, hoewel punten verliezen altijd frustrerend is.
Eigenlijk moet je het gewoon in ander perspectief zetten, er zijn geen vaste en gast rijders, of teams, er staan op de start gewoon een X aantal gemotiveerde coureurs die allemaal zullen strijden voor elke centimeter, tot het gaatje.


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#5 08-05-2008 10:51:48

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

ik begrijp hem. Wij zelf hebben er niet heel veel last van gehad en ik vind het zeker leuk als er meerdere teams meedoen. Het was gewoon enkel een vraag. Bedankt voor je reactie.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#6 11-05-2008 22:37:42

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#7 28-05-2008 22:13:55

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,591

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Goed gezien Psyco. Meningen zijn er te over en moet je altijd respecteren. Dat doen we dus ook.
We wikken en wegen constant over opzet en wat we kunnen verbeteren.
We streven als organisaties en deelnemers allemaal naar volle startvelden. Nieuwe rijders moeten in onze optiek dan ook altijd een kans krijgen om ergens in te stappen, anders zijn we zo uitgereden. Zonder nieuw bloed geen races.
Ik ben ook erg blij met meedenkende rijders en zeker met een denktank als Kartlife.nl.
We zullen alle ingezonden stukken, over welk onderwerp ook met veel interesse lezen en er de goede elementen zeker uit filteren. Ook Chrizz' mening/vraag is welkom en zeker interessant.
Alleen, zoals ik al zei is de opzet van onze races laagdrempeligheid, racen in de basis, toegankelijk voor iedereen. Zeker als instapper kan de drempel om met ervaren rijders te racen erg hoog zijn. Bij onze races wordt die drempel een stuk lager door positieve mond op mond reclame in combinatie met een geweldige onderlinge sfeer.
Nieuwe rijders en teams, al is het in eerste instantie maar voor een enkele race, zijn meer dan welkom. Zonder nieuwe instroom zijn rijders in welk kampioenschap dan ook zo uitgereden.
We hebben gelukkig over belangstelling niet te klagen. De IKK, ARKC en MKS zitten gewoon goed vol, een enkele competitie zelfs ramvol met rijders op de wachtlijst.
De gesettelde teams zouden in mijn optiek erg blij moeten zijn met welke deelname dan ook. Maakt de competitie alleen maar mooier en schept waarborgen voor de toekomst.
Kijk naar gisteravond in de IKK. Een geweldige sfeer, topracing super spannend, nieuwe rijders die meeblazen, toeschouwers die sfeer willen proeven en inschrijven voor komende races, en alweer een half gevulde inschrijflijst voor 2009. En dat kan alleen door de vermelde laagdrempeligheid.
En last but not least, ook de neiwelingen strijden vol mee voor punten en een plek in de tussenstand. Het blijft gewoon lekker om zoveel mogelijk punten in je eerste race te pakken.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#8 29-05-2008 10:24:50

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

ik begrijp jullie mening volledig. En zoals ik al zei wij hebben gelukkig nog niet de klappen van de zweep gevoeld door de nieuwe teams en een team als Fejo racing kan ik alleen maar toejuichen, zeer aardig en professioneel. Erg top dat jullie meerijden het seizoen. Alleen er is wel wat te zeggen over de thuisteams die normaal gesproken niet zo snel moeten zijn en/of ervaren. Daar kan ik veel voorbeelden van noemen. Er zijn natuurlijk zat teams die niet zo zijn. Maar als je bijv kijkt naar autogarant dat enkel op Eindhoven rijdt, dat is gevestigde orde. Sterker nog dat is een topteam, uit de dutch tijdperk en hebben een partij ervaring waar mijn lichaampje rillingen van krijgt ( nee dat is een geintje). Even zonder dollen ik had graag een team als autogarant er het gehele seizoen bij gehad. Sterker nog de reden dat wij erover nadenken MKS te gaan rijden is om de besten te willen verslaan voordat ze of hoger gaan of met pensioen! hahahah klinkt een beetje raar. Want tenslotte MKS daar wil je kampioen worden, niks gewicht verschil en/of een slechte kart geloot. Dus mensen donatie aan het wereld Chris fonds giro HELP CHRIS AAN DE MKS. De eerste vijf krijgen van mij een VIP LOUNCHE tijdens de eerst MKS race. tongue


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#9 01-06-2008 20:13:36

Timmie
Gebruikers
Geregistreerd: 12-05-2008
Posts: 21

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Ik heb nog een vraag over de loting van de kartjes. Zoals er bij elke briefing word verteld aan het begin voor elke ARKC race word er geloot om de nummers van de kartjes. Nu heb ik dit zelf nog nooit zien gebeuren? Ik twijfel er niet aan of dit wel gedaan word, maar mij lijkt het leuker om dit gewoon bij de briefing voor de race te doen. Iedereen moet altijd om 10 uur aanwezig zijn maar voor kwart voor 11 word er meestal toch weinig gedaan? Waarom niet dan wat eerder met de briefing beginnen en gewoon een grote vissenkom neerzetten. Doe daar de nummers van de kartjes in en laat iedereen maar zijn eigen nummertje trekken. Laat dan in omgekeerde volgorde van het kampioenschap, dus degene die laatste staan als eerste, de nummertjes trekken. Hoe denken jullie daarover?

Offline

#10 01-06-2008 21:15:55

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,591

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Tim,

Is al duidelijke mailwisseling aan vooraf gegaan met andere rijders/teams. We nodigen telkens een andere aanwezige uit die de loting met ons verricht voor aanvang race. Dat is zo ingesteld in overleg met teams in voorgaande periode. Er is geen reden dit te veranderen, het blijft zoals het is.

Gr. Casper.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#11 02-06-2008 13:05:47

Timmie
Gebruikers
Geregistreerd: 12-05-2008
Posts: 21

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Offline

#12 02-06-2008 14:13:28

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#13 02-06-2008 15:38:04

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Je hoort wel veel dingen als je aan het trainen bent en ik heb het zelf ook meerdere teams horen zeggen dat ze zo hun twijfels hebben.
Dat doet niks af van de manier hoe het nu gaat. Want ik heb bij de IKK ook muntjes mogen draaien voor de loting.
Het zit alleen veel teams dwars dat bepaalde teams wel heel vaak achter mekaar een perfecte eerste kart krijgen. En dan praten we niet over 1 team maar meerdere. Nou lijkt het net alsof ik aan het zeuren ben maar dit is zoals ik het hoor klinken. Maar je kan natuurlijk ook begrijpen van de kant van de teams die het niet zo getroffen hebben, dat er op een gegeven moment argwaan komt bij die jongens met betrekking tot lotingen.
Want eerlijk is eerlijk ik zie die loting eerlijk gezegd ook niet plaats vinden, dat het wordt gedaan dat geloof ik wel. Ben ook erg druk bezig tongue altijd ahhaha.
Het idee van Tim is niet eens zo'n slecht idee als je het mij vraagt. Dan houden mensen ook op met zeuren achteraf en heb je geen last van ja maar die heeft altijd de beste kart. NEE!!! je pakt je eigen lootje met je kartnummer! Mischien iets om over na te denken. En mischien leuk om indd de slechts geklasseerde team als eerste te laten pakken en zo de lijst af. Wie niet probeerd kan ook niet weten of het een succes is, een ding weet ik zeker het zal een hoop discussie's de mond snoeren.

Tevens wou ik nog iets opstarten. Het eerste team wat wisseld krijgt altijd een kart van de baan. Nou is dit erg leuk maar stel dat jij als eerste mag wisselen en alle snelle karts zijn eruit gehaald en die worden weer ingezet bij dat team? Hoe gaat dit in zijn werk... mischien kan Casper of de wedstrijdleiding hier wat over zeggen?


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#14 02-06-2008 18:17:48

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#15 02-06-2008 18:26:52

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Ik denk dat er meerdere teams zijn die ongeveer dezelfde mening hebben over het loten...

Ik geloof best dat het vantevoren gedaan wordt en dat het goed verloopt, alleen zien rijders dat nooit. Op het moment dat het tijdens de briefing gedaan wordt, waarbij een rijder van elk team naar voren komt om een nummer te trekken, dan is dat voor iedereen duidelijk, en haal je in 1 klap alle twijfels weg.

Het is geen kritiek of id, maar iets simpels als dit haalt gelijk alle argwaan en eventuele twijfels weg, en het kost nog geen 5 minuten... Het wordt bij bijna alle races op kartbanen zo gedaan, dus ik zie persoonlijk geen zware argumenten om het niet zo te doen!

Wat mij het meest opvalt is dat er altijd gevraagd wordt om actief mee te denken en suggesties aan te dragen om het karten en de races te verbeteren, maar als er dan een keer een onderwerp is waar teams over discussieren, dan wordt het al snel afgedaan... Dat lijkt me toch niet de bedoeling van inspraak en suggesties, of zie ik dat verkeerd?


NB

Over de eerste wisselkart: ik neem aan dat de kartbaan altijd wel een paar extra karts heeft, buiten het aantal deelnemende teams... ideaal zou zijn als die kart gelijk is aan de deelnemende kart, maar soms heb je wel eens dat de kart beter of minder is - dat zul je altijd blijven houden. Enige wat de kartbaan zou kunnen doen is zorgen dat die kart warm gereden is op het moment dat het 1e team binnen komt, want dat zou verschil kunnen maken tov het 2e team, dat wel in een warme kart stapt

Offline

#16 02-06-2008 20:18:44

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,591

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Jongens,

Er worden een aantal insinuaties gedaan waar we niet blij mee zijn. Dat we bedekt van partijdigheid worden beticht pikken we niet.
Integriteit is het woord waar het hier om gaat. Van horen zeggen, zoals Chris vermeldt, daar koop ik niets voor. Je weet kennelijk niet hoe de loting verloopt, maar hebt je oordeel over de loting wel klaar. Dit medium, kartlife, is m.i. niet de plek om deze discussie aan te gaan, je kunt de vraag gewoon tijdens races stellen, maar we gaan hem niet uit de weg.

In zijn algemeenheid; Dat we transparant zijn en rijders mee laten denken, wil niet zeggen dat we telkens gaan veranderen als een enkele rijder of team dat wil, want dat Chris en Tim een team vormen en elkaar hier aanvullen is duidelijk. Zou ook niet goed zijn.
Vaagheden kopen we niets voor. Wij zijn duidelijk en zullen dat blijven. Wanneer er geen argumenten komen die hout snijden passen we werkwijzes niet aan, zeker niet in het dan lopend seizoen.

Voorheen lootten we op de manier zoals voorgesteld wordt. Dat werkte niet, omdat diverse rijders probeerden te smokkelen. Daarom hebben we voor deze wijze gekozen. Ik snap ook niet waar het probleem ligt. We worden min of meer van malversaties beticht, want dat lees je toch echt tussen de regels van Tim en Chris door. Erg prettig, zeker nu blijkt dat jullie kennelijk niet eens weten hoe de loting in zijn werk gaat.

We weten niet met welke karts gereden wordt, laten we aan de baan over en horen en zien we pas bij de kwalificatie.
Loting door identieke munten met cijfers, omgekeerd op de tafel, telkens door iemand van buiten de organisatie. De organisatie heeft geen invloed op de loting, wel toezicht op het eerlijk verloop ervan. Munten worden gehusseld en vervolgens een voor een omgedraaid door degene die de loting verricht. Nummer wordt op de lotingslijst genoteerd. Er kan niets teruggegooid worden, zoals voorheen met de "vissenkom" wel door rijders gebeurde. "O, per ongeluk twee gepakt", kwam nog wel eens voor.

Loting altijd in het openbaar, in de ruimte waar iedereen aanwezig is, en er wordt telkens door een andere aanwezige geloot. Daar zijn ook altijd geinteresseerde rijders bij aanwezig. Dat jullie er niet bij zijn of dit niet zien ligt denk ik meer aan jezelf dan aan ons. Leg dat dan niet lachend bij ons neer onder het excuus dat je het altijd druk hebt.
De loting gebeurt dus NIET vantevoren, maar tussen 10.00 en 10.30 uur, als iedereen aanwezig is. Wat jullie willen toch?

En loting blijft altijd een kwestie van geluk hebben. En dat kun je niet afdwingen, zeker niet bij ons.

Daarnaast ben ik blij met de opmerking van Psyco over het verschil in tijden van rijders met dezelfde karts. Rijders bepalen vaak het beeld van een race. De een is beter dan de ander. We zien toch echt verschillen van twee seconden tussen rijders in dezelfde kart. Ligt dat aan loting of aan het talent of ervaring van die rijders? Je kunt niet alles naar de loting schuiven Chris, zeker rijdersbeperkingen niet en ook niet dat je de ins en outs van een loting niet kent en via insinuaties andere mensen achter je probeert te krijgen.

Wat Edgar en mij betreft hebben we het er zondag nog even kort over in Eindhoven, maar daar sluiten we toch echt deze discussie.

De volgende vraag over het aantal karts. Ik zal deze beantwoorden, ondanks dat je hem ook gewoon bij de race voor, tijdens of na de briefing kunt stellen, is net zo makkelijk.
We hebben altijd het aantal karts ter beschikking dat een baan kan leveren en passen daat het maximum aantal deelnemende teams op aan. Dat houdt in dat we zoveel mogelijk een groep karts hebben van de deelnemende teams + 2 of meer.
De race wordt gereden met het aantal karts; Aantal teams + 1. De eerste wisselkart wordt voor de wissels warmgereden en dan ingezet bij de wissels. Team 1 krijgt de warmgereden wisselkart. De wisselkart is dus geen extra kart maar maakt deel uit van het kluster karts voor de race en rouleert mee tijdens de wissels. De kart van het laatst gewisselde team in de wissel wordt dan ook wisselkart voor de volgende wissel. Etc.

Wanneer een kart uitvalt wordt deze indien mogelijk hersteld.  We kunnen deze immers nog hard nodig hebben. Een wisselkart wordt ingezet. Als de defecte kart hersteld kan worden, wordt deze weer ingeschoven als wisselkart. Aantal wisselkarts afhankelijk van het kartpotentieel van de baan.


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#17 02-06-2008 20:29:59

Volg-as
Gebruikers
Van: Maarssen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 10

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Ik merk dat er altijd met de muntjes wordt gelood. Ik zorg dan ook altijd dat ik zie dat het gebeurd en dan weet je dat er niet mee wordt gesjoemeld. Naar mijn mening is het gewoon een kwestie van opletten. Wil je het zien vraag dan bijvoorbeeld aan de wedstrijdleiding wanneer ze het gaan doen dan kunnen zij dat zeggen. Maar ik vind het vooral ook eigen verantwoordelijkheid dat je op let wanneer men gaat loten.

Daarnaast ben ik niet van mening dat dezelfde personen altijd de goede karts krijgen. Je kan het niet voorspellen omdat er volgens mij voor de start van de race geen nummers van de oragnisatie op de karts worden gedaan. Dan is het gewoon eerlijk met het loten met de munten. Worden er echter wel nummers op karts gezet in plaats van de standaardnummers dan zou het discutabel zijn. Maar dan nog, verschil is nou eenmaal niet uit de karts te krijgen hoe hard je er ook voor werk.

Mijn mening hierover is dan ook dat het vooral aan de hoeveelheid karts ligt die een baan heeft. Hebben ze er 30 kan je makkelijk een gelijk veld binnen 0,5 seconde of zelfs minder eruit halen (als voorbeeld: bij de kartfabrique kunnen wij 20 karts binnen 0,3 seconde  neerzetten). Heb je minder karts op een baan wordt dit gewoon een stuk moeilijker.

Omdat je over het gehele seizoen een grote hoeveelheid verschillende karts krijgt denk ik dat je allemaal wel evenveel goede en slechte karts krijgt. Reken maar uit je hebt 6 verschillende karts per wedstrijd en 12 races. Dat betekend dat je 72 verschillende karts hebt in een jaar. Je kan mij veel zeggen maar dan zal je altijd evenveel goede en slechte karts hebben over een geheel seizoen gezien. Heb je er dan een meer heb je geluk en een minder heb je pech. Maar ik denk niet dat je het beter kan krijgen dan op deze manier en een andere manier van loten helpt daar zeker niet bij. De enigste oplossing wat mij betreft is dat de karts die wij ter beschikking krijgen gewoon dichter bij elkaar moeten zitten.

Offline

#18 02-06-2008 21:20:30

Timmie
Gebruikers
Geregistreerd: 12-05-2008
Posts: 21

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Offline

#19 02-06-2008 21:33:22

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#20 03-06-2008 00:29:46

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Timmie,

Ik weet niet of jij tijdens de ARKC wedstrijden op aan het letten bent of nog een klein beetje ligt te slapen. De loting vind zoals al vermeld tussen 10:00 en 10:30 uur plaats op de kartbaan tussen iedereen en alles in. Veelal zitten daar de wedstrijdleiders ( Edgar en Casper ) voor de randzaken en de loting. Tijdens de loting wordt er willekeurig een rijder/begeleider uitgekozen voor de loting. Komende wedstrijd 8 juni wordt er waarschijnlijk weer een andere rijder uitgekozen, waarom stel jij jezelf niet beschikbaar?

Verder hoor ik veel verhalen tijdens de wedstrijden dat teams benadeeld zijn en dat de karts maar niks zijn etc. Hier kom ik dan ook weer even terug op Psyco zijn stukje, er is nu eenmaal rijders verschil! Kartbanen doen hun stinkende best om de karts zo gelijkwaardig te maken. Vind je dit niet goed gaan, dan zou ik zeggen koop een MasterKart, leef je hier uit en je zal zien dat er altijd verschil tussen blijft zitten!

We kijken nu even niemand persoonlijk aan maar de ene is nou eenmaal beter als een ander, zorg dat het geaccepteerd kan worden.

Succes in Eindhoven! (de karts zijn super dat hebben we al kunnen merken tijdens de IKK wedstrijd, alles binnen 4/10de )


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

#21 03-06-2008 06:08:04

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 188
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Hallo All.

Jullie (allemaal)...:) zullen de aankomende race die gestoorde Psyco moeten missen.
Ik ga lekker op VAKANTIE:):)
Maar......niet getreurd.. FeJo-Racing rijd wel! Speedy (Ferry) heeft een collega van hem gevonden die ook een beetje kan rijden, en die rijd mee.
Dus houden jullie wel een beetje rekening met die jongens..:)
Nee.. een podiumplaats (:)) is niet nodig, maar zo een beetje in de middenmoot eindigen ..:)
Zo, ik wens jullie een fijne sportieve race, en ik ga m'n koffer inpakken!
Tot de volgende race...in ehm.. Oldenzaal!!

Psyco.


First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

Offline

#22 03-06-2008 09:54:18

Timster
Moderator
Van: Leiden
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 92

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Neem gewoon de tijd om twee minuten te observeren wat er gebeurt tijdens de loting. Dan ben je er zelf bij (of iemand van je team) en is er sowieso niks aan de hand. Ik heb er persoonlijk ook wel eens aan getwijfeld maar de oplossing is eenvoudig, even checken. En inderdaad opper gewoon om zelf een keer te loten, dan zit je er bovenop. Al dit soort randzaken horen erbij en je moet allert zijn op alles wil je de top halen, dus ook op de loting.

@psyco, fijne vakantie man !!


Alles is relatief, Timing is alles

Offline

#23 03-06-2008 09:56:10

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

Casper, Hoe lang kennen wij elkaar nu. Ik heb nog nooit nadelig over de wedstrijdleiding gesproken. Dit zijn enkel suggesties en normaal gesproken bemoei ik mij daar niet mee. Maar dat ik samenspan met mijn teamgenoot tegen de wedstrijdleiding is niet bepaald netjes en ik hoop ook dat u weet dat ik zo niet in elkaar zit.

Ik heb van elke wedstrijd genoten goed of slecht!  Tevens ben ik zeer dankbaar voor wat u mij gebracht heeft mijn korte carriere.
Tuurlijk is er verschil in rijders maar het is niet altijd de rijder wees nou is eerlijk. En dat geld voor iedereen! Want iedereen klaagt wel is als ze bagger kart hebben gehad en ja ook jij jeroen! of ben je per definitie werkelijk gelijk 2 sec langzamer dan de snelsten.
Arkc heeft deze opzet nou eenmaal niet en is juist zo ingesteld zoals het nu is, daar heb ik vrede mee.
Er is alleen voorgesteld om mischien een loting te doen waar ieder zijn kaartje trekt. Jullie zijn van mening dat dit niet gaat werken. Duidelijk!
Wij proberen alleen de klasse te verbeteren en dat is door suggesties voor te stellen, de meesten stellen dat niet op prijs. Om dan gelijk mij af te branden vind ik een beetje overbodig.
Ik ben niet verantwoordelijk en sta ook zeker niet altijd achter de mening van mijn teamgenoot.
Maar ik wil dit best wel mondeling toelichten as Zondag.
Enige oplossing is MKS rijden waar je met eigen materiaal rijdt en extra gewichten om de lichten op te vangen.
Als ik heel eerlijk ben vind ik de opzet van MKS perfect bij mijn wensen passen en kan ook niet wachten om daar te gaan rijden.
Ik begrijp enigzins wel jullie visie hierop, alleen kan het natuurlijk ook wel op een subtiele manier. Dalijk krijgen teams afgunst om maar iets voor te stellen.
Voorderest laat ik suggesties uit. We zullen het er mondeling nog wel is over hebben Casper.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#24 03-06-2008 16:12:51

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 06-05-2008
Posts: 194
Website

Re: All Round Kart Cup - Discussies

dat van het loten met de muntjes wist ik ook wel, alleen heb ik het dit seizoen nog nooit gezien...

elk team wordt geacht om 10:00 aanwezig te zijn, en dit is ook meestal het geval... teams zitten verspreid over de kantine - en ik kan me voorstellen dat de WL niet zit te wachten als iedereen eromheen staat tijdens de loting. 1 van elk team kan nog wel, maar dan zou het misschien een idee zijn om om te roepen als de loting begint, dan kan elk team zelf beslissen om iemand te laten kijken of niet

Offline

#25 03-06-2008 17:13:57

Kevin den Ouden
Gebruikers
Geregistreerd: 01-05-2008
Posts: 231

Re: All Round Kart Cup - Discussies


Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash