#1 14-07-2010 20:32:38

Max B
Gebruikers
Geregistreerd: 14-07-2010
Posts: 1

Verslag Briggs en Stratton actie GP4 race Emmen 10-11 juli 2010

Zaterdag

's Ochtends rond 10 uur kwam ik aan bij circuit Pottendijk. Gerard Roelink en Justin van TKS Kart Racing waren nog bezig met alles opzetten. Ik zou die dag en de dag erna in een van hun Briggs & Stratton karts mogen trainen en rijden. Na heel even wachten werd de kart helemaal op mij afgesteld en werden de eerste aanpassingen al aangebracht waarna ik ook meteen al mijn eerste ronden in een buitenkart mocht maken. Het was wel even wennen om van een binnenkart naar een buitenkart te gaan, maar toch ging het wel redelijk. Na tien ronden te hebben gereden zijn er nog wat aanpassingen aangebracht. Ik was al aan de baan gewend en probeerde daarom om al wat sneller te gaan (en dat lukte aardig). Toen ik weer een paar ronden had gereden ging ik een beetje uitrusten (het was namelijk erg warm). Na weer wat aanpassingen en veel te hebben gedronken ging ik weer rijden. Rond half drie zat het testen erop en moest ik met alles aan (pak, helm etc.) en de kart op een groote weegschaal, ik kwam nog 8 kilo tekort. Dus we zijn weer naar onze tent gegaan en hebben er wat gewichtjes bij geplakt. Na het wegen moest ik me inschrijven en de kart keuren bij de technische controle.

Rond vijf uur zat alles erop. We hebben getest, aanpassingen aangebracht, meer getest, ingeschreven, gewogen en een technische controle gehad. Ik heb gehoord dat ik bij het testen een goede tijd heb gereden en dat ik goed met de groep mee kan gaan.

Zondag

We moesten er alweer vroeg zijn, rond negen uur stonden we al klaar. Eerst hadden we de briefing van een aantal klasses (ook mijn klasse). Na onze briefing was er een briefing voor de overige klasses. Om half tien was de eerste vrije training van 20 minuten voor de klasses van de eerste briefing. Daarna weer de vrije training voor de overige klasses. Om kwart over tien begonnen de kwalificaties van vijf minuten. Na de kwalificaties begon de eerste race. Ondertussen konden de wachtende teams nog wat sleutelen, maar niet alles mocht vervangen worden. Om 11.20 uur was ik aan de beurt. Ik had me als tweede gekwalificeerd. Vanduit de pit reed je twee opwarm rondes. Daarna werd je opgesteld. Omdat ik samen met een andere klasse reed, (een snellere klasse), begon de snelle klasse vooraan en met ruimte tussen de startplaatsen met mijn klasse. Na de race kon je weer wat sleutelen aan de kart tot de volgende race weer was.

Rond vijf uur zou alles afgelopen zijn, maar er was een klein incident waardoor de prijsuitrijking wat werd vertraagd. Ik ben in alle races drie keer tweede geworden dus ik mocht een mooie beker mee naar huis nemen. Al met al waren het twee hete, maar onwijs leuke en leerzame dagen.

Groeten uit Voorhout van Max de Bruijn

Offline

#2 24-07-2010 00:01:57

kwmracing.nl
Gebruikers
Van: Zuid Holland
Geregistreerd: 23-11-2009
Posts: 26
Website

Re: Verslag Briggs en Stratton actie GP4 race Emmen 10-11 juli 2010

Goed bezig! Tot de volgende wedstrijd?

Gr. Pluk
KWM Racing.nl

Laatst bewerkt door kwmracing.nl (24-07-2010 00:02:15)


KWM Racing Team

RK1 Dealer en Servicepoint & EKS Dealer en Servicepoint
GP4 Servicepoint

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash