Je bent niet ingelogd.
Laatst bewerkt door Casper (05-11-2008 14:37:12)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Was een heftige race...
In Roosendaal moeten we nou eens de klus gaan klaren.
Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "
Offline
het staat ook al in een column van Tim, maar met de opmerking 'af en toe een tikje krijgen en af en toe een tikje uitdelen' blijf ik het niet helemaal mee eens zijn...
ik heb het ook al tegen Edgar gezegd, maar met duwen op een recht stuk omdat de andere kart harder loopt heb ik geen probleem mee, ook als je bij het uitkomen van de bocht ertegenaan rijdt ook niet, want daar heb ik als verdedigende rijder niet veel last van (kost vaak de achterste zelfs wat snelheid)
maar bij het aanremmen of voor het insturen een tikje geven heb ik WEL problemen mee, want dan mis ik gewoon mn instuurpunt en is het logisch dat ik een gaatje laat vallen... je verdedigt omdat je langzamer bent; als je sneller zou zijn, hoefde je ook niet te verdedigen. dankzij zon tikje kun je je niet verdedigen en omdat je langzamer bent (al of niet vanwege een mindere kart) kun je vaak ook niet meer terugvechten
gelukkig hebben de meeste rijders het inzicht om een positie terug te geven als een actie net iets over de grens was, maar helaas ook niet iedereen...
ik vind dat inhalen dmv een tikje er NIET bij hoort, maar dat is mijn persoonlijke mening. probeer gewoon clean in te halen, en als dat niet lukt, tja, dan moet je maar afwachten of gaan oefenen op netjes inhalen ofso - ik heb afgelopen race de WL ook een paar keer zien gebaren dat een rijder de positie moest teruggeven; op zich is dat heel goed, maar dan vraag ik me af hoe de WL zag dat er niet door de beugel kan? hebben ze het tikje zelf gezien, of zagen ze alleen de benadeelde rijder gebaren?
ik gebaar zelf vaak om aan de rijder aan te geven dat hij moet oppassen, omdat hij tegen de grens van het vervelende tikje aan zit... als ik dat niet zou doen, zou de rijder achter me gewoon doorgaan en zou de WL het waarschijnlijk minder snel zien.
de vraag is wat hinderlijker is... niet fair inhalen, of een gebaar maken naar de rijder achter je. persoonlijk vind ik het niet hinderlijk als een rijder voor me naar mij gebaart dat ik rustiger aan moet doen: dat had ik hopelijk zelf ook al door
ik zou het erg jammer vinden als gebaren bestraft worden met een stop & go, terwijl inhalen door tikjes alleen maar met waarschuwingen bestraft worden (waar vervolgens weinig mee gedaan wordt, want de volgende races komen er ook waarschuwingen, maar die leiden dan ook nergens toe)
Offline
De wedstrijdleiding kan inderdaad lang niet alles zien. En ook al sta je er met je neus bovenop dan nog lijkt een irritante tik vanaf de kant een klein onschuldig tikje. Dat je dan een gebaar maakt naar de rijder achter je moet naar mijn idee kunnen. Maar je moet naar mijn idee dan niet als een cowboy met je hand gaan zwaaien richting de wedstrijdleiding op een enorm aggressieve manier. RUSTIG!!! met je wijsvinger aan de rijder achter je aangeven dat het niet netjes, maar irritant en onsportief is moet voldoende zijn (en naar mijn idee ook zijn toegestaan).
Tikjes geven betekent dat je naar mijn idee gewoon niet kan racen, we rijden op een kartbaan niet in de botsauto's op de kermis. Inhalen is iets andere lijnen rijden daardoor met iets meer snelheid de bocht uitkomen en hem de volgende bocht ernaast zetten en uitremmen. Dit is op bijna elke baan mogelijk op 1 of meer punten!!! Dit kan wel eens fout gaan waardoor je iemand eraf ramt, (zoals Annemarie en in mindere maten Chris deden afgelopen zondag) maar zie dan gewoon je fout in en laat de ander weer voorbij, zoals deze twee ook deden en probeer het opnieuw op de juiste manier.
De manier waarop Annemarie mij en Jeroen van As voorbij vloog was echt een mislukte inhaalactie, waar ik echt kwaad om kan worden als zo iemand dan nog vrolijk door rijdt, maar geef je de positie uit eigen wil direct terug (zoals ze ook netjes deed) dan kan ik er mee leven dat ik ineens een aantal seconde verlies.
@Casper
Klein foutje in je verslag: Wij stonden na Nijverdal al 5 punten voor op Shadow racing. En nu 10. We kunnen de 7e plaats nog kwijtraken.
Laatst bewerkt door RMK Kevin (05-11-2008 21:17:39)
Offline