Je bent niet ingelogd.
Laatst bewerkt door Casper (05-11-2008 20:52:34)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
75kg de zwaarste klasse?
Hoe graag ik ook had deelgenomen, met mijn 7-8kg "overgewicht" dan maak ik geen enkele kans om degelijk mee vooraan te rijden tegen anderen die net 75kg wegen. Het is jammer, maar ik ga niet meedoen als ik weet dat ik maximum ergens in het middenveld rondbengel enkel en alleen door het gewicht.
Laatst bewerkt door Spiderpig (06-11-2008 19:57:56)
Offline
Zou jammer zijn als je niet meeracet. Je redeneert naar uitersten. Niet alle rijders zijn 75 kg in de zwaarste klasse. Daarbij komt er meer kijken voor goed te racen dan alleen gewicht. Je bent van veel factoren afhankelijk.
Kijk naar onze zwaargewichten die telkens weer vooraan racen in de IKK en veel lichtere jongens verslaan.
We zouden je graag zien bij de race. Jammer dat je de uitdaging niet aan gaat. Gewoon meedoen zou ik zeggen en laten zien dat je een goede rijder bent.
Racen met dood gewicht is voor de organisatie Antwerp Karting en Cpoint geen optie. De verzekeringen gaan hier niet meer in mee vanwege gevaarszetting. Daarom ook drie gewichtscategorieen, zodat je je met je eigen categorie kunt meten.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Ik ben het met Psyco eens , als je geen zelfvertrouwen hebt houdt idd op , en al zou je 8 kilo verschil hebben verlies je echt geen secondes ofzo als je techniek maar goed dan rij je gewoon vooraan met dat gewicht . Kijk maar naar Rmk Racing techniek is prima en kunnen meestal meekomen met de lichtgewichten dus geen excuus om niet mee te doen
JSM-Sander
Offline
Ik zal hier (ongeveer) hetzelfde opschrijven als op Kartgrid, zodat jullie ook kunnen meegenieten van de hernieuwde discussie daar
Ik vind het een mooi initiatief, daar blijf ik bij. Ik kan me volledig in de doelstelling vinden van de opzet en ik wil gerust de dag zelf afkomen voor de gezelligheid rond het circuit, ik twijfel niet dat die er zeker zal te vinden zijn
Maar... Ik stel niet dat ik absoluut vooraan zou eindigen, ik weet dat er betere coureurs zijn dan mezelf. Maar rijkunst hangt niét samen met gewicht. Als 85kg-coureur moogt ge nog zo goed zijn, iemand van 75kg en minder zal er altijd voor eindigen als die ietswat kan rijden. Ik wil niet meedoen om te winnen, ik wil meedoen als ik competitief ben. En met bijna 10kg overgewicht ben ik dat niet ten opzichte van de kerels die wél aan het minimum gewicht voldoen en zie ik ook niet het nut er van in om dat bedrag (voor een student blijft het veel geld) uit te geven als je op voorhand al weet dat ik niet competitief ga zijn.
Dat we (refererend naar mij en Zippy op Kartgrid) een excuus zoeken in ons gewicht en dat het aan onze rijderskwaliteiten zou liggen. Bah, absoluut niet. Dat jullie met 85kg coureurs verslaan die 70-75kg wegen zal, in de meeste gevallen en zonder afbreuk te willen doen aan de toppers, dan eerder aan de rijderskwaliteiten van de 70-75kg liggen dan aan het mindere gewicht. Zet iedereen op hetzelfde gewicht en als ik dan in het middenveld of achteraan eindig zal ik met plezier toegeven dat het aan de kwaliteiten lag. Eindig ik in het middenveld of achteraan enkel en alleen door het overgewicht (om het maar een naam te geven) en weet ik dat ik eigelijk sneller ben dan de lichtgewichten is voor mij het plezier er gewoon af.
Ik wil mezelf niet bestoefen maar ik wil gerust Robin Borremans (Zippy op Kartgrid, degene van het IKWC zullen hem misschien wel herinneren) als voorbeeld nemen. Naar mijn mening is hij één van de beste indoorkarters van België, zo niet de beste. In een race tegenover 75 en zelfs 80kg zal je dat absoluut niet merken omwille van het gewicht. Pas als er met gelijke wapens wordt gestreden komen die kwaliteiten overduidelijk naar boven (getuige zijn intussen 22 zeges op rij in den Belkart).
Ik hoop dat ge dat dan ook kunt snappen dat voor ons het rijplezier er al af is als je op voorhand weet dat je weinig kans maakt
Offline
Misschien een idee maar waarom niet een klasse 65 - 80 kg.. en dan 80+.
Je krijgt dan wel hetzelfde verhaal als dat Spiderpig zegt dat je een verschil hebt van 10kg of meer. Naar mijn mening en afgeleid van de kartcursus is 65 kg het ideale gewicht om te karten.
Maar om eerlijk te zijn.. Ik vind de klasses zoals ze nu zijn ingedeeld.. tot 65kg lichaamsgewicht ( de lichtgewichten ) ideaal. Daarna is de lichte zwaargewichten klassen ook gewoon ideaal, je rijdt tegen rijders die tussen 10kg zitten en met ervaring uit de MKS waar met lood gewerkt wordt maakt 10kg echt bijna geen donder uit.
75+ is gewoon echt de zwaargewichten klassen en alles wat daarboven zit heeft iets meer nadeel ten opzichte van de vorige lichte zwaargewichten.
Spiderpig, je zegt zelf dat je 85kg weegt.. Ik zou zeggen IDEAAL voor de zwaargewichten klassen! De rijders die daar te vinden zijn wegen bijna allemaal 80kg en die enkele die er net onder zit ( lees hierboven ) maakt toch niet uit.
Uit jou verhaal kan ik opmaken dat je wel een goede coureur bent en dan moet je die jongens/mannen tussen de 75 tot 80kg in je pocket hebben! Ik hoop je toch te mogen ontmoeten in Antwerpen als rijder en hoop dat je dan laat zien dat jouw 85kg daadwerkelijk wel vooraan te vinden is!
Met karten een fantastische toekomst tegemoet.
Offline
10kg dat niets uitmaakt? 10kg = ongeveer 0.3 seconden verlies per ronde, afhankelijk van het circuit. Hebben we enkele jaren geleden eens uitgetest (zelfde coureur, zelfde kartje en 10kg verschil). Enkel in de regen zal het verschil kleiner zijn. Maar als het gemiddelde gewicht in de "zware" klasse 80-82kg is, waarom wordt er daar dan een minimum van 75kg gezet en niet van 80? Beter 3kg teveel dan 8 ... Bv. klassenonderverdeling in 60-70-80 kg of 65-75-85kg? Moest dat er komen weet ik zo al drie coureurs die met hun 90kg te overtuigen zijn om mee te doen.
Ik weet dat 'k zaag maar zijn gewoon enkele dingen die mij opvallen
Offline
Dames en heren racers
We dachten een mooie mix te hebben gemaakt om de racers uit beide landencompetities bij elkaar te brengen.
Het gewicht blijft kennelijk toch een erg heikel punt aan Belgische zijde.
We werken in Nederland o.a. niet met gewicht om de volgende reden:
We werken met een collectieve verzekering. In de huidige tijd gaan verzekeringsmaatschappijen (er is nog maar een enkele die kartraces wil verzekeren) niet meer accoord met toevoeging van los "dood gewicht" in de vorm van lood in karts, vanwege de verhoogde gevaarszetting die een ongeval met zich brengt. Toevoeging van gewicht is dan ook geen optie.
We probeerden een voor beide landen bevredigende tussenoplossing te vinden en dachten een mooie optie te hebben gevonden in de vorm van vermeld reglement.
De Nederlandse rijders zijn het rijden en strijden zonder gewicht gewend en schrijven zich in.
Een aantal Belgische rijders schrijft eveneens in. Maar ook een aantal helaas niet om vermelde reden.
Bij een aantal Belgische rijders is de gewichtsdrempel zo hoog dat we op basis van hun opmerkingen nog een keer met Antwerp Karting hebben overlegd.
We komen aan hun wens voor een extra categorie tegemoet en komen met vier raceklassen;
Klasse 1: tot 65 kg
Klasse 2: 65 - 75 kg
Klasse 3: 75 - 85 kg
Klasse 4: 85+ kg
Er zit wel een maar aan. We gaan er van uit dat er voldoende inschrijvingen zijn voor de zwaarste klasse, anders kan deze geen doorgang vinden en zullen we voor de topgewichten een andere oplossing vinden.
Wij zijn er klaar voor.
Het woord is aan de Belgen en jullie of je de handschoen oppakt.
Casper Reinders
Ben de Feijter
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Helemaal zoals Joop het uitlegt.
Overeenkomstig reglement toegestaan. Wordt niet als gewicht beschouwd.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
De inschrijvingen van Nederlandse zijde lopen vlotjes. Een groot aantal toppers staat al ingeschreven.
Zorg dus dat je je inschrijft als je mee wilt doen. Het aantal plaatsen per klasse is beperkt.
Deze week de plaatsing van de deelnemers via deze site.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Casper, al enig idee of er veel inschrijvingen voor de klasse 85+?
Offline
Een aantal tot nu toe. De zwaarste jongens hebben nog de meeste plaatsen vrij.
Drie klassen zitten vwb Nederland bijna vol.
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Vol = Vol
Bij te veel inschrijvingen zullen we op dat moment onze raderen weer laten werken over een oplossing.
En jullie die van jullie hopelijk.
Bij minder inschrijvingen per land gaan deze plaatsen naar de concurrentie uit het andere land.
Trouwens twee klassen zitten vwb Nederland vol; 65-75 kg en 75-85 kg.
Laatst bewerkt door Casper (11-11-2008 22:46:09)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Wie gaat NL vertegenwoordigen zomaar even....
In de lichtgewicht klasse weet ik het al.... denk ik..
Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "
Offline
Laatst bewerkt door Casper (13-11-2008 19:54:58)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Offline
gekke vaag wellicht maar heeft sinh ho een dubbelganger, zijn er twee, de dikke en de dunne ?
Alles is relatief, Timing is alles
Offline
Hee!
Vince en ik hadden ons ook opgegeven, (pro-racing.nl)
Staan wij nu ook ingeschreven of was het al vol ?
Groeten!
Pitparts.nl
Offline
waar blijven de belgen???
de grote bazen ontbreken, want de belgen wouden er een klasse bij en die is gekomen,
er is een hele contest opgezet om de titanenstrijd te meten tussen de belgen en nederlanders.
dus belgen meld jullie aan!
dan kunnen we het voor ene sne voor altijd beslissen...
mvgr.
kai wagenaar hummelinck
Seize every moment...
Offline