#1 08-05-2008 20:56:52

Psyco
Gebruikers
Van: Lisse
Website

Wat van soort handschoenen?

Zo, zal ik de eerste "discussie"maar op gang brengen...:)

Wij, maar ik denk ook vele kartrijders, die op diverse banen (indoor/outdoor) rijden, dus met vele verschillende karts, (dus ook met verschillende stuurtjes), erger ik me aan het grote verschil in deze stuurtjes. Mijn huidige handschoenen zijn perfect voor bv: de karts in de Fabrique, maar ze zijn bagger met de karts in Oldenzaal. Het stuur is superglad voor de handschoenen.
Wat zou nu de beste handschoen zijn? grip, draagzaamheid, zweten, enz.
Wie heeft de ultime handschoen gevonden?

First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,
then you win. !! (M Ghandi)

#2 09-05-2008 13:11:19

Kevin den Ouden
Gebruikers

Re: Wat van soort handschoenen?

Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

#3 09-05-2008 13:13:51

Kevin den Ouden
Gebruikers

Met karten een fantastische toekomst tegemoet.

#4 09-05-2008 17:04:30

Psyco
Gebruikers
Website

First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,

#5 12-05-2008 22:08:05

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Website

Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

#6 12-05-2008 22:50:43

RMK marco
Gebruikers
Van: Capelle a/d IJssel
Website

Het is erg persoonlijk qua handschoenen, hangt ook van af hoe je je stuur beet houdt ed

Ik zelf heb geloof ik de goedkoopste Sparco kart handschoenen die er zijn, maar ik heb ze al ruim 2 jaar en ze zijn nog steeds prima smile en toch gebruik ik ze wekelijks

Ik heb ook nooit last van blaren of gripverlies of id, het enige wat ik wel weet is dat ik echt nooit zonder mn eigen helm, schoenen en handschoenen (en stoeltje trouwens)  wil... juist dan krijg ik blaren

#7 13-05-2008 11:04:29

Timster
Moderator
Van: Leiden

Het beste wat je kunt doen is de handen meer ontspannen aan het stuur. De nijging om te "knijpen" is groot en daardoor krijg je de klachten sneller en heviger. Daarnaast is het zeer belangrijk dat je handschoenen niet schuiven, ze moeten erg strak zitten, en als laatste natuurlijk moeten ze kunnen luchten, om zweten te beperken en dus vocht in de handschoen zo veel mogelijk te vermijden. Heb over de jaren verscheidene handschoenen gehad van alpinestars en sparco, maar heb na de eerste periode ontdekt dat je het vooral zelf "in de hand hebt". Hoe je werkt aan het stuur of juist niet is van groot belang. Overigens denk ik dat de handschoenen die Kevin aanhaalt erg goed zouden kunnen zijn, op de motor is grip van belang maar ook comfort. Wat is de pijs Kevin ?, dat heb je er niet bij gezet.

Laatst bewerkt door Timster (13-05-2008 11:07:22)

Alles is relatief, Timing is alles

#8 13-05-2008 14:45:59

Jorg
Moderator

De prijs van de ZIP handschoenen is EUR 35,- en zijn beschikbaar in de kleuren zwart/rood, zwart/blauw en zwart/grijs. En zoals Kevin al aanhaalde te bestellen bij Karthelmen.nl (info@karthelmen.nl).

#9 19-05-2008 20:39:18

Psyco
Gebruikers
Website

Zo we hebben de SNICKERS handschoenen getest......(bij uithof) en echt wat een lekkere handschoentjes, veel grip, lekker luchtig, en toch strak. en bij de ijzerwarenzaak smile:) (gerritse) kosten ze bijna 30 euries.
Helaas zijn ze er maar in 1 kleur, en niet echt veel maten.We moeten natuurlijk nog even kijken hoe ze op andere banen zijn, maar vooralsnog zitten ze lekker en goed.
We gaan evengoed even kijken voor die ZIp-handschoenen, want een extra paar is nooit weg.

Psyco.

First they ignore you,
then they laugh at you,
then the fight you,

Forum footer

© Copyright 2025. Powered by Qbixx | Webservices

smash