Je bent niet ingelogd.
Laatst bewerkt door Casper (22-01-2009 19:00:50)
C.point Racewear, Made to Win
Offline
Ben zeer benieuwd hoe het promotie/degradatie gaat verlopen want stel nou dat Pim Speelman 3 wedstrijden slecht presteert, dan komt hij in IKK Second Division.. Terwijl hij echt wel First Division waardig is.. Mja we zien wel hoe het gaat lopen natuurlijk..
Wat denken jullie hiervan?
Met karten een fantastische toekomst tegemoet.
Offline
Tjah, denk eerlijk gezegd ook dat het niet helemaal de goede manier is..... Zowiezo zou ik het denk ik voor elke wedstrijd doen, en niet om de 3, en de indeling maken aan de hand van de kwalificatie. Aan de andere kant speelt dan de kart weer een grote rol (op sommige banen) waardoor iemand die bijvoorbeeld normaal top uit div. 1 zou zijn, opeens div. 2 moet rijden. Oplossing daarvoor zou dan weer zijn meerdere kwalificaties, maar dat kost weer tijd, en dus geld..... Wat wel een voordeel bij zo'n systeem kan zijn is dat je punten echt op basis van race-uitslag doet ipv snelste ronde (want eerlijk gezegd vind ik ook dat niet dé manier). Geef je div. 1 bijvoorbeeld 31 tot 60 punten, en div. 2 dan 1 tot 30 punten. Zo heeft iemand die zich beter heeft gekwalificeerd toch zowiezo meer punten als div. 2.
Maargoed, hoe een promotie-degradatie regel ook wordt bedacht, denk dat elke zo zijn voor-, en nadelen heeft. Voor nu vooral even afwachten hoe dit systeem dit seizoen uit zal pakken
Offline
ik denk dat het vooral voor de promotie/degradatie kandidaten een lastige situatie wordt, omdat (zoals ik het nu begrijp) hun kampioenschapspunten uit 2 verschillende delen zijn opgebouwd... als ze in divisie 2 rijden, zijn het punten op basis van tijden, en als ze daarna in divisie 1 rijden, zijn het punten op basis van uitslag - in principe tel je dan een beetje 2 verschillende dingen bij elkaar op.
degene die hoog in divisie 1 of laag in divisie 2 rijden hebben hier minder last van, hoewel er nog steeds in het algemeen klassement punten worden gegeven op basis van 2 dingen... iemand die in divisie 2 wel hoog scoort, maar bijv steeds een mindere tijd rijdt omdat hij toevallig heel goed kan verdedigen, zal minder snel promoveren, omdat hij minder punten heeft gekregen tov zijn concurenten, die een snellere tijd hadden maar wel achter hem zijn geeinidigd
echt een andere manier om het te doen weet ik zo snel niet, misschien het aantal punten verhogen, en dan vanaf divisie 1 doortellen naar 1 voor de laatste plaats in divisie 2 - nadeel daarvan is dat het lastig in te schatten of divisie
anyway, het zal altijd wel moeilijk blijven om de ideale regeling te maken, het zal altijd een compromis zijn - het is namelijk nooit hetzelfde als wanneer je pas aan het einde van het seizoen degradeert of promoveert, net als in sportcompetities
Offline
ja maar heirbij zou er zelfs een voordeel uitgehaald kunnen worden. dat er geen gevechten zijn in de 2e divisie race en hierdoor wel de volle 30 punten gescoord worden, omdat deze snellere tijden heeft dan de 1 van de divisie 1
maar nu zijn we allerlei scene's aan het bedenken. we zullen zien wat er gebeurt dit jaar.
casper is altijd al fair genoeg geweest om goeie oplossingen te vinden voor problemen die zich voordoen in zijn series.
''kaihard''
Laatst bewerkt door kaihard (13-01-2009 13:46:45)
Seize every moment...
Offline
Te koop: Intrepid Cruiser voorremmen (bj 2009) incl. Rotax Max senior
Offline
Offline
Offline
Offline
Hee Mr.Q,
Super leuk dat je de inhaalactie waardeerde, het was echter zeer moeilijk om het gaatje te vinden haha!
Met karten een fantastische toekomst tegemoet.
Offline
Whahaha, ik heb er ook idd van geleerd, de 3e heat kwamen ze me namelijk 20 min lang niet voorbij.. ;-)
Offline
jah idd, je kan knap goed verdedigen. Ik kwam er inderdaad niet langs, en de anderen die achter je hebben gelegen ook niet.
Offline