#1 12-02-2009 21:35:47

Casper
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 1,591

Verslag en uitslag race 1 IKK 2009 Speedworld Zuidlaren

Laatst bewerkt door Casper (24-03-2009 20:47:24)


C.point Racewear, Made to Win

Offline

#2 13-02-2009 18:47:52

dre2586
Gebruikers
Van: Scheveningen
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 34

Re: Verslag en uitslag race 1 IKK 2009 Speedworld Zuidlaren

Als ik kijk naar de totaalstand op basis van de snelste tijden eerste races IKK 2009 tbv promotie/degradatie, zie ik een vertekend beeld. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk was om een voor iedereen acceptabele puntenverdeling te maken tussen de 1ste en 2e divisie, zeker als er rijders degraderen en promoveren.
Welke rijders maken kans op promotie of degradatie?  Vince bijvoorbeeld, reed een sterke race en vertrok in de derde stint vanaf pole.   Hij zette op drie rijders na het hele veld op een ronde en reed onbedreigd naar de overwinning. Als ik nu kijk naar deze lijst, zie ik vince staan op de 10e plek met nog 4 IKK2 rijders boven hem.   IK begrijp uit Caspers uitleg dat hij dan de punten krijgt behorend bij de 10e positie.
Gekozen is voor een optelsom van het snelste rondje in de 3 gereden stints. Ik  vind juist dat een race meer is dan het rijden van een snel rondje. Het gaat om stuurmanskunst en strategie. Waar mogelijk een positie winnen of juist door verdedigend  rijden te behouden. Strijd op de baan komt de ronde tijden niet ten goede. Als je graag wil promoveren kun je beter, net als in de kwali, een gaatje laten vallen en er in iedere stint een snel rondje uitpersen.
Door het grote aanbod aan rijders is gekozen voor 2 divisies. Volgens mij zou de winnaar in de totaalstand moeten zijn, die rijder die in dezelfde tijd, de grootste afstand aflegt. Het is dan wel belangrijk om snelle rijders in de IKK2 snel te laten promoveren omdat het eenvoudiger is om meer afstand af te leggen in de IKK2 dan in de IKK1 . 

Gr. Dre.

Laatst bewerkt door dre2586 (26-02-2009 20:41:35)

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash