#1 22-05-2009 21:44:00

Admin
Gebruikers
Geregistreerd: 04-12-2007
Posts: 59
Website

Respect!

Offline

#2 23-05-2009 11:46:52

Pascal
Gebruikers
Van: Alkmaar
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Respect!

Leuke colum,leuk verhaaltje & ook ik wens Jos uiteraard al het beste met Aston Martin tijdens de
komende 24hr van Le Mans.Maar uiteindelijk geldt denk ik na al het mental coaching en trainen en
tijd die je als coureur erin steekt toch maar 1 ding:GELD!...en dat weten we allemaal.Zonder sponsoren
en eigen euro's die je moet meebrengen voor een seizoen auto/kartsport red je het gewoonweg niet.
Ik zie dit aan me eigen team-genoten.1 voor 1 snelle gasten ,die volgend seizoen misschien een autosport-
klasse gaan rijden
En als ik dan al kijk naar deze tamelijk lage instap-klasse voor de beginnend coureur komt er
ook hier al heel wat geld bij kijken.Zelf wil ik Rotaxmax gaan rijden of een andere klasse buiten maar
of dit haalbaar is weet ik nu nog niet..we zullen zien.'
Eerst maar eens dit seizoen met Jsmracing netjes afmaken & dan eindelijk eens een podium gaan scorre!!

greettzzz Paki

Laatst bewerkt door Pascal (23-05-2009 12:48:37)


One goal,one vision

Offline

#3 27-07-2009 12:38:35

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Respect!

Ben ik het gedeeltelijk mee eens...
Het is ook een kwestie van geluk.

Mijn column voor vandaag "Geld of snelheid"

Tegenwoordig beginnen de karters steeds vroeger. En je kan maar niet vroeg genoeg beginnen.
Karten is enorm leuk maar het is een keiharde wereld, ben je 19 jaar oud en rijdt je net in de ARKC dan hoef je niet te rekenen op een carriere.
Een carriere als Formule 1 coureur of open wheel coureur zit er niet meer in tenzij je enorm veel talent hebt.
Je kan autosport coureur worden maar dit is enkel je hobby beoefen en niet meer dan dat.
Iedereen weet dat je in de autosport alleen maar betaald en er eigenlijk geen ruk voor terugkrijgt naast je hobby beoefenen.
Heb je al genoeg geld dan is het tijdverdrijf heb je dit niet dan is dit niet voor je weggelegd.
Als ik dan hoor dat de voetballers al vanaf het 1ste al betaald krijgen voor het spelen is het eigenlijk achteraf belachelijk hoe het in de autosport gaat.
En dat mensen dan durven te zeggen dat formule 1 coureurs veelste veel salaris krijgen is helemaal van de zotte.
Ja kimi raikkonen krijgt ruim 70 miljoen per jaar incl nog wat sponsorgeld etc maar de man riskeerd zijn leven en had aan het prille begin van zijn carrieere niet eens geld om een setje banden op ze overjarige kart te prakken.
Afgelopen Zaterdag maakte maar eens duidelijk waarom zij zoveel geld verdienen. Felipe Massa is nog steeds in kunstmatige coma en kan verlopig de komende maanden niet rijden.
Vroeger waren het echte coureurs die in de formule 1 reden en niet het vriendjes politiek zoals dat nu zo is.
Kazuki nakajima die omwege toyota in een williams rijdt. Piquet die enkel de naam piquet meedraagt maar die geen deuk in een pakje boter rijdt.
Wie gelooft dat formule 1 echt top coureurs bevat heeft het ontzettend mis.
Elke coureur die nu in de formule 1 rijdt zou het in de tijd van Senna, Prost & mansell etc geen schijn van kans maken.
Waar zijn de coureurs die na de finish in elkaar storten en uit de auto getakeld moeten worden door vermoeidheid.
Het is tegenwoordig zoals de amerikanen dat zeggen a Biljon dollar business. Een japanner rijdt automatisch in een toyota of honda.
Een duitser krijgt automatisch een mercedes of bmw onder ze reet.
En ja ook in de kartwereld gebeurt het vaak. Kijk maar eens in de Rotax series niks ten nadele van de snelle jongens want die zijn er zoals in de Formule 1 zat.
Maar het is een vriendjes politiek om misselijk van te worden. Papa heeft een dikke portomonee en koopt gewoon even een zitje bij de topteams.
Tegenwoordig krijgen de mensen teveel dollar of euro tekens in beeld en doen ze niet meer waarvoor het karten in het leven is geroepen.
Precies de kweekvijver voor echt talent die het tot de formule 1 kunnen schoppen. Iedereen moet een kans krijgen om zich te bewijzen maar geen talent is geen talent,
Drie jaar rond rijden in een topteam en eindigen op p8 of hoger is 2 jaar weggegooide tijd. In die twee jaar tijd had je misschien een super talent in huis gehad.
Daarnaast zijn er ook gewoon rijders die super veel talent hebben ook al heeft papa een dikke portomonee en draagt hij een speciale naam.
Ik denk dat wij als nederlanders binnen geruime tijd een nieuwe alonso in huis hebben. Want Max Verstappen is echt een klasse apart en wordt nu al vergeleken met mensen zoals schumacher en Senna.
Zijn vader is zelfs bang van hem. Max verstappen is het ruwe talent wat een combinatie van is, hij is het geld waard wat zijn vader erin steekt.
Geloof mijn woorden die jongen gaat er komen met dat Red bull contract op zak.
Iedereen verdient een eerlijke kans op succes en het moet niet ontnomen worden door geen geld terwijl je de snelheid ruim beheert.
Initiatief nemers zijn alleen maar aan te moedigen en er zijn zat mensen en instanties die dit wel doen en talent scouten. Helaas gebeurt dit in het karten erg weinig, temminste als je het vergelijkt met voetbal.
De echte coureurs zijn diegene die het ook zonder redden.
Als je je dan afvraagt "Geld of snelheid" zeg ik Snelheid en hopelijk zetten andere deze trend in.

Getekend.

Een liefhebber.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#4 27-07-2009 13:00:34

Rimco
Gebruikers
Van: Tilburg
Geregistreerd: 28-05-2009
Posts: 61
Website

Re: Respect!

Verstappen is en blijft nog wel even Neerlands beste export product als het gaat om autosport (net als de familie bleekemolen, lammers).
Wat me echter wel stoort is dat mensen heel snel het negatieve ervan pakt.

Ik ben verstappen fan van het eerste uur, zelfs toen iedereen hem had afgeschreven.
En iedere keer moest ik de boel 'verdedigen' als het ging over onze 'grindbak koning' ....

Feit blijft dat hij alles over zich heen heeft gehad wat je maar kunt krijgen....
Zonder enige F1 ervaring races moeten rijden (en podiums halen), ongevallen, contracten die niets waard bleken (Arrows), sponsoring die moeilijk doet (was al in '94 toen hij voor maclaren kon rijden)...
En hij heeft never nooit niet opgegeven....

Daarom is verstappen HET ideale voorbeeld voor respect...
Iemand die al het respect verdient, en die maar door weinige nederlanders krijgt !

Offline

#5 28-07-2009 16:48:38

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Respect!

Offline

#6 28-07-2009 21:02:29

Rimco
Gebruikers
Van: Tilburg
Geregistreerd: 28-05-2009
Posts: 61
Website

Re: Respect!

Offline

#7 29-07-2009 15:18:55

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Respect!

Kanarie, Geloof het of niet het blijft vriendjes politiek.
Je motivatie dat kinderen uit een race familie vroeger kennis maken met de racerij is correct.
Maar dat wil niet zeggen omdat ze vroeger kennis ermee maken dat ze sneller zijn dan iemand die net begonnen is met rijden.
Ik kan zat voorbeelden noemen van net beginnende rijders die elke ervaren rijder een pak rammel geven. Het heeft ook te maken met talent,
en niet alleen de portomonee van je vader.
Dat kinderen van een racefamilie vaker een kans krijgen omdat ze volgens jouw meer ervaring hebben in allerlei klasses is natuurlijk een grote onzin.
Jij weet net zoals ik dat het puur met geld te maken heeft en dat teams zich laten leiden door het pak geld wat meneer mee neemt.
Het is geen filantropische instelling.
Of geloof jij nou echt heilig dat een kind van 12 of ouders met een normaal salaris het kunnen betalen om in een CRG te rijden waarvoor je een budget nodig hebt van minimaal 30 a 40 duiz euro per jaar wil je vooraan meerijden ( kosten ovb )
Zelfs ik die een vaste baan heb en goed verdien kan dat niet opbrengen, vergeet niet dat er aan het einde van de maand ook nog gegeten moet worden.
Begrijp me niet verkeerd er rijdt zat talent rond wat er thuis hoort maar dat het komt omdat ze meer ervaring hebben vind ik echt een grote onzin.
Het punt wat jij brengt met het voetbal ja! Dat is nou precies een punt waar het enorm schort in de kart/race wereld.
Hun krijgen teminste een kans om naar zo'n trainings kamp te gaan. Dat je het zelf daar verpest kan je niemand kwalijk nemen.
In onze wereld ( autosport/kartwereld ) krijg je die kans niet eens. Bij het voetballen hoef je enkel je werk perfect te doen en er komt heus wel een scout kijken en je overnemen.
Bij het karten moet je maar eerst op eigen kracht in een topteam komen in bijv rotax en dan nog moet je het materiaal hebben en als je dan ook nog is een mooie leeftijd hebt wordt je heel mischien overgenomen.
De stap rotax is al voor een normaal persoon op eigen kracht niet mogelijk tenzij je derden inschakeld. ( wat een hel van een klus is )
Dan heb je nog mensen die wel scouten en het talent zien van een rijder puur sang, dat kan ik alleen maar aanmoedigen.
Talenten zoals Milou & Melvin horen thuis in de autosport en niet derest van hun leven als eeuwige snelle karter.
De grote fabrikanten kunnen hier eens een voorbeeld aan nemen inplaats van hun naam te koop zetten voor een rijder die toevallig het zoontje is van Mansell en je naam alleen maar slecht aangezien die hem constant in de muur parkeerd.
Helaas zijn deze mensen zwaar in de minderheid.
Het is wel veel beter dan voorheen je hebt nu van die career driver development bij de grote merken en sponsoren maar dat komt pas na het karten en dus is het te al te laat.
Dus mijn column blijft Geld of Snelheid. Aankomende vrijdag plaats ik een nieuw column.
Mischien kunnen de beheerders een sectie openen voor het plaatsen van mijn columns.
De discussie vind ik positief en wil ik graag aangaan met iedereen. Het is wel een column heh


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#8 29-07-2009 17:57:21

Admin
Gebruikers
Geregistreerd: 04-12-2007
Posts: 59
Website

Re: Respect!

Hey CriZz,

Leuk dat je een column geschreven hebt! De nieuwe column kun je sturen naar info@kartlife.nl, dan zullen wij hem plaatsen!

Offline

#9 17-08-2009 15:53:02

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Respect!

crizz,

ik ben nog niet overtuigd, sorry :-D

tuurlijk is het makkelijker voor kinderen van bekende racers om sponsoring te regelen immers ze hebben hun naam mee.
echter ben ik van mening dat iedereen met echt talent sponsoring moet kunnen regelen. is en kwestie van zoeken zoeken en zoeken. vergeet niet dat voor het vinden van sponsoren het zelfde doorzettings vermogen word gevraagd dat je nodig hebt om in de top mee te draaien.
dat een bekende naam hierbij kan helpen is bekend maar echt niet iets wat zich alleen in de racerij voordoet.
ik bedoel dat ik ook niet evenveel kans heb op de kroon als willem-alexander.
stom voorbeeld misschien maar de maatschappij waarin wij leven geeft nou eenmaal voorrang aan mensen met een naam.
het zoontje van mart smeets speel honkbal in de mlb (is hij het beste wat nederland in het honkbal te bieden heeft?)
het zoontje van basketballer kees akeboom speelt in de nba
het zoontje van luc nilis speelt bij psv
het zusje van marat safin is zonder ooit een grandslam te hebben gewonnen nr1 in het dames tennis (niemand snapt hoe dat kan)

ik ben van mening dat als je talent hebt en je ouders bezitten 50 procent van jouw doorzettings vermogen zal de sponsoring ook goed moeten komen. als jij honderd bedrijven in jou regio uit de telefoongids haalt en opbelt is er altijd eentje die luisterd naar het verhaal dat jij te vertellen hebt, als je verhaal goed is hoef je misschien maar 500 telefoontjes te plegen ;-)

volgens mij zit zo de wereld in elkaar  maar ik kan me vergissen natuurlijk :-D ;-)

Offline

#10 17-08-2009 17:06:13

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Respect!

Kanarie,

Allereerst je kan nog zoveel telefoontjes plegen totdat je een ons weegt maar je zal ten eerste voordat je die telefoontjes gaat plegen moeten zoeken naar de juiste personen. Dit wereldje draait om connecties en alleen zo krijg je een rits aan sponsoren mee. Het zijn met alle respect net schapen, als Red bull ja zegt dan volgt Trust zonder na te denken mee en zo ook alle kleinere sponsoren omdat Red bull de dienst uit maakt. Sponsoring voor je kart is moeilijk maar te doen omdat het vergeleken met de autosport gewoon goedkoop is. Denk niet dat je zo makkelijk 500 telefoontjes kan plegen zoals jij zegt om even 100 duiz euro bij elkaar te sprokkelen. Al red je het karten dan nog steeds heb je connecties nodig van iemand die in het wereldje zit anders red je het niet.
Of je moet uitzonderlijk talent hebben maar denk dan niet dat je hier zat te discusseren met mij over dit onderwerp.
En dan kan je zeggen doorzettings vermogen moet je hebben maar als papa mansell even 100 duiz flappen neerlegd  bijvoorbeeld en even de teammanager onder druk zet en ze moeten kiezen tussen jou ( die minimale financiering meeneemt of mansell die het volledige budget + leuke media aandacht  dan weet je al bij voorbaat dat je kansloos bent. Daarnaast noem mij een coureur op die geen geld voorziening had voordat hij hogerop ging. Stuk voor stuk zijn het mensen die ruim boven de standaard leven. Pap's legt alles in voor zijn zoon om zich in de kijker te rijden. Ik geef ze groot recht om het te doen, zou er ook alles aan doen om mijn zoon ( als ik die ooit krijg ) zijn wens in vervulling te laten gaan.
Geld trouwens voor de meeste coureurs in de lagere klasses ook anders houd je het gewoon niet vol. Of d8 je dat zij in een fiat panda vertrokken naar de wedstrijden. Ze hebben dan weliswaar geen helicopter maar leven ruim boven de standaard.
Helaas bestaat niet elk gezin uit Papa met droomjob, mama en zoon. Sommigen hebben ook Papa met goede baan + mama en 2 zonen en dochter bijvoorbeeld. Of vind jij dat jouw papa dan je zusjes en broertjes een bakje rijstepap moet geven omdat jij moet karten?
Je moet inderdaad doorzettingsvermogen hebben maar wat nog belangrijker is je moet dat luikje zoeken wat jouw entree is in dit connectie wereldje. En dan bedoel ik iemand die liefde heeft voor sport maar die toch een talentje wilt sponsoren. Die mensen zijn heeeeeelllllll schaars . Dit zijn meestal ook mensen met een portomonee anders doen ze het gewoon niet. Je ouders kunnen misschien 50% doorzettings vermogen bezitten maar als je pinpas op een gegeven moment zeg "uw saldo is niet toereikend" dan houdt het simpel weg op.
Het is natuurlijk jouw mening en hoe je erover denkt maar het is een keiharde wereld waar schaapjes die niet voldoende wit bevatten per direct uit de selectie worden gesneden.
De sporten btw die jij opnoemt zijn een stuk makkelijker toelaatbaar dan waar wij het over hebben. Met alle respect ik heb zelf honkbal gespeeld en als je gewoon goed je werk doet wordt je zo door NEPtunes overgenomen en zit je gebakken voor amerika. Basketball idemdito. Sterker nog in Amerika gaan scouts voor nba clubs naar Harlem om recruts te werven zie ik hier niet gebeuren. Honkbal en basketball kost ook geen ruk. Contrubutie van hooguit 50 euro per jaar. Speel je bij neptunes krijg je zelfs nog alles gratis en wordt je betaald. Voetbal wordt je ook in het eerste betaald als je bij fatsoenlijke club speelt. Niet echt goede voorbeelden. In de mate waarop een bekende naam + veel geld invloed heeft is het nergens zo groot als in de autosport. Basketballers en voetballers zijn echt op 0 begonnen. Bij de autosport is dat echt niet zo. Ik hoor graag je tegen antwoord met goede onderbouwing!


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#11 18-08-2009 00:29:34

kanarie
Gebruikers
Van: Eindhoven
Geregistreerd: 03-01-2009
Posts: 41

Re: Respect!

crizz

wat is dan het verschil tussen het talentje waar jij het over hebt en "het uitzonderlijk talent"?
en praten we nu alleen nog over de koningsklasse of over autosport?

wat was de pa van lewis hamilton voor hij als jongetje gespot werd door mclaren?
aan welke races hebben de ouders van verstappen deelgenomen? of kreeg hij kansen in de autosport omdat hij als karter al uitzonderlijk talent had, en zich vervolgens keer op keer bewees?
nee, je hebt absoluut gelijk dat kinderen uit bekende race families vaak voorrang krijgen en inderdaad niet altijd terecht maar mijn punt is "that's life"
op elk vlak in elke sport in elke business overal.
zelf sponsors regelen zal je niet in de f1 brengen nee maar als je gaat bellen zal je toch een leuk budget bij elkaar kunnen sprokkelen om je start in een lage klasse te verzekeren en je vanaf daar te bewijzen. of f1 dan haalbaar is?
eigenlijk niet, maar ik dacht niet dat dat het uitgangspunt van deze column is.

ik heb voor het arkc team maar 1 sponsor geregeld, het hele seizoen is betaald.
zoek er zo tien of twintig en je zit gebakken ;-)

waar een wil is is een weg!

neemt niet weg dat de absolute top maar voor een handje vol is weggelegd.
ik weet niet of dat slecht is...

Offline

#12 18-08-2009 00:49:49

Rimco
Gebruikers
Van: Tilburg
Geregistreerd: 28-05-2009
Posts: 61
Website

Re: Respect!

Offline

#13 18-08-2009 09:24:47

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Respect!

onder uitzonderlijk talent valt dus coureurs zoals Senna, Lewis hamilton, Michael Schumacher, in een zin ook verstappen.
Aan de snelheid lag het niet bij Verstappen, meer zijn management.
Ik weet niet of jij de biografie van Lewis hamilton heb gezien. Kweet nou niet precies wat ze vader deed, maar de man was absoluut niet arm. Daarnaast was Lewis hamilton iemand apart natuurlijk kan je niet vergelijken. Je moet niet vergeten dat hij ook een gat in de markt is geweest voor mclaren. Er is nog nooit een donkere rijder in de f1 geweest en deze was ook uitzonderlijk snel wat dus valt onder uitzonderlijk talent. Hij heeft dan wel altijd in een topteam gezeten maar hij reed zijn teamgenoten allemaal stuk stuk helemaal weg.

Onder talent versta ik mensen waarbij het niet allemaal vanzelf sprekend komt. Deze moeten veel harder werken dan het uitzonderlijk talentje. Ze  kunnen wel hard gaan maar het talent krijgt amper de kans om zich te ontwikkelen omdat iedereen dat uitzonderlijk talent wil. Damon Hill was ook niet uitzonderlijk getalenteerd maar pakte wel een wereldtitel. Hij had dan ook wel een uitzonderlijke wagen.

Om even de hamer op de kop te slaan. Ik weet niet hoe lang je al formule 1 kijkt maar ik heb een aantal klassieke voorbeelden van rijders die gewoon met geld in de formule 1 zijn gekomen en niet door hun talent.

Voorbeeld 1: Estebuan Tuero in de minardi?
Voorbeeld 2: ukyo Katayama in de Tyrell. Spinde met zichzelf zo vaak op de baan dat hij meer spindde dan dat hij rondes reed.

Zo zijn er wel zat rijders.

In een lagere klasse kan het wel maar het houdt op een gegeven moment op. Ricardo & Jacky van der Ende ken ik ook al een lange tijd. En ze zijn ontzettend snel waarbij Ricardo de snellere is. Hij heeft al zoveel kart kampioenschappen gewonnen dat het gewoon eng is. En met alle respect voor hem dan hij rijdt enkel in nederlandse kampioenschappen ( niks ten nadele ) af en toe is in het buitenland. Maar enkele jaren geleden was hij rijp voor de GP2 of openwheel kampioenschap. Kan me niet voorstellen dat Guido vd Garde het beste is wat wij nederlanders te bieden hebben. Maar goed het wereldje is klein. Laten we het zo zeggen een carriere hierin is weggelegd voor de personen met de juiste middelen. As vrijdag heb ik weer een nieuw column dan stappen we af van dit. De discussie is wel erg leuk, keep it up.

@remco. Voetbal is verlopig wel de meest bekeken sport van de wereld. Wat denk je als het zo moeilijk zou zijn gweest als in de autosport. Denk dat je dan hele grote namen weg kan strepen. "Volgens mij werd Messi ontdenkt via een filmpje op Youtube". Ook dat kleine talentje uit koeweit hebben ze helemaal hiernaar gehaald om bij excelsior te komen spelen.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#14 18-08-2009 10:08:01

Rimco
Gebruikers
Van: Tilburg
Geregistreerd: 28-05-2009
Posts: 61
Website

Re: Respect!

Offline

#15 17-02-2010 04:09:22

Brianski
Gebruikers
Geregistreerd: 17-02-2010
Posts: 1

Re: Respect!

Een naam zegt alles; Lewis Hamilton

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash