#1 12-05-2010 13:42:54

Paul-Broekmeulen
Gebruikers
Van: haaren
Geregistreerd: 12-03-2009
Posts: 92

GP4 ervaring: Paul Broekmeulen.

GP4 kart-series Eindhoven 25 april 2010


Ik mocht in een Briggs & Stratton junior rijden die ter beschikking was gesteld voor twee rijders uit de IKK/ARKC. In het weekend werden we begeleid door Gerard Roelink met zijn TKS-Team.

Eerst werd de training verreden op zaterdag: vele ronden rijden en tussendoor afstellen en repareren zodat de kart, op de wedstrijddag goed was. De kart moest met mij erin worden gewogen en ik moest met lood de kart verzwaren om aan het minimale gewicht te voldoen. Met de training ging het al prima. Ik was meteen gewend aan de snelheid van de kart, want dat is toch nog net even wat anders dan met bij het indoorkarten.

Zondag voor de wedstrijd werd er nog een kleine training van 20 minuten verreden. Die verliep goed. Waarna er 3 heats volgden als wedstrijd. De Briggs & Stratton klasse reed  samen met de RK1. Wel in een aparte klasse natuurlijk want de RK1 heeft meer vermogen en is sneller. Het ging er soms heftig aan toe maar ik kon nog redelijk mee.  Na iedere heat worden de karts met rijders gewogen om te kijken of het gewicht nog op het verplichte minimum is. Meer mag maar kost tienden.

De eerste heat ging van start na de kwalificatie. Bij de Briggs & Stratton stond Jentsen op pole-position, gevolgd door Paul, Timo, Darragh en Chris. Na de start was er al meteen hevige stijd en Paul (ik), Jentsen en Timo kwamen in verloop van de race een stukje los van Chris en Darragh die achter ons reden. Met zijn 3en maakte we er een geweldig gevecht van met hier en daar een tikje. Veel positie wisselingen maar uiteindenlijk wist Jentsen de rest te verschalken en won de eerste heat bij de Briggs & stratton.


Toen de tweede heat: Bij de start van de 2e heat maakte Timo een superstart mee en reed mij mooi buitenom voorbij. We stuifden met zijn allen op de eerste bocht af waar ik niet al te soepel doorheen kwam en hier een paar plaatsen verloor. Maar na een paar mooie gevechten met Darragh en Chris kwam ik weer terug en ging wederom een geweldig gevecht aan met Jentsen en Timo. Timo passeerde met een mooie inhaal actie Jentsen, waar ik in meekon.
En toen ontstond er weer een mooi gevecht tussen Timo en Paul, Iedere ronde een nieuwe koploper maar uiteindelijk raakte ik 2 ronden voor tijd de koppositie kwijt aan Timo door een dom stuurfoutje. En toen moest ik plots mijn plaats gaan verdedigen tegenover Jentsen en Darragh om niet nog een plaats te verliezen. Deze keer won Timo met uiteindelijk een vrij grote voorsprong de heat gevolgd door Paul, Jentsen, Darragh en Chris. 

Na de pauze waarin de startpositie op de grid werd vastgesteld gingen we voor de derde heat van start. Alleen ditmaal zonder Chris Ebbing die pech kreeg in de opwarm ronden.
De start ging gelijk op richting de eerste bocht, waar Jentsen mij passeerde en Timo, Jentsen weer passeerde. Dus met 3 breed gingen we dus de 2e bocht in. Timo kwam er het beste uit en nam de koppositie over, die hij deze race niet meer verloor. Jentsen, ik en Darragh gingen met elkaar het gevecht aan. Darragh kon een beetje loskomen na een mooie inhaalactie waar hij Jentsen en mij beide pakte. Dus wederom gingen Jentsen en ik de strijd aan. Ieder foutje werd in dit gevecht dus afgestraft en daar kwam ik ook achter toen ik vlak voor het eind de kop in de RK1 voorbij moest laten, De kop ging er goed voorbij maar ik nam niet genoeg snelheid mee voor het rechte stuk dus Jentsen ging netjes mee en won dit duel tussen hem en mij keurig. Dus Timo won de race met ruime voorsprong voor Darragh waar Jentsen en ik op volgde. Het was een mooie wedstrijd waar de beslissing om de 2e plaats werd gemaakt door de snelste ronde tijd, en die van mij was net 2/10e beter dan die van Jentsen waardoor ik deze mooie racedag afsloot met een 2e plaats!

Ik (Paul) heb bij deze een Superdag meegemaakt en ik hoop dat ik deze raceklasse kan voortzetten en met een beetje geluk iedereen weer zie in Emsburen.


Eat my revenge!

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash