#1 24-05-2010 14:52:52

Pim Speelman
Gebruikers
Van: Groningen
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 35

GP4 impressie: Pim Speelman

24 april, kart circuit De Landsard,


Mijn naam is Pim Speelman. Ik heb een uitnodiging gekregen voor een GP4 race weekend, verzorgd door de Briggs and Stratton importeur TKS, omdat ik vorig jaar kampioen ben geworden in de ARKC.

24 April was het dan zover.
Na een gastvrij onthaal zijn we begonnen met het klaarmaken van de karts, want ook dat hoort bij racen.
Het bleek tijdens de training op zaterdag dat we nog wel wat snelheid tekort kwamen voor de top 3 van de Briggs and Stratton senioren klasse.
De monteur en ik hebben de rest van de zaterdag gezocht naar de juiste afstelling.

Zondag de racedag:

Opvallend was het strakke tijdschema van de GP4 organisatie, die dit goed voor elkaar heeft.
Er werden 3 races gereden van 20 minuten. Mij niet onbekend, dit is bij de IKK ook zo en een bewezen formule. Tijdens de eerste race kreeg ik wat technische problemen, waardoor ik terugviel naar de 2e plaats. TKS had dit voor de 2e race opgelost, en de snelheid zat er duidelijk goed in. Voor de 3e race hebben we de bandenspanning nog veranderd om te kijken of het nog sneller kon. Dit bleek zo te zijn want in die race heb ik de snelste raceronde van de dag neergezet in mijn klasse.
Algemeen ben ik dat weekend 2e geworden. Al met al kijk ik terug op een mooi en leerzaam raceweekend, waarvoor ik TKS alsnog wil bedanken!


Sportieve groet, 

Pim Speelman


"Racing is in my blood" 
   Senna is the best ! ! !

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash