#1 07-07-2010 23:40:44

Edgar
Moderator
Geregistreerd: 18-05-2008
Posts: 43

Zomerstop

Op moment van schrijven zit de laatste ARKC race voor de zomerstop erop. De MKS serie was al een aantal weken met reces en de deelnemers van die klasse moeten het dus langer stellen zonder races. Deze periode is eigenlijk de enige periode in het jaar dat er zo veel tijd tussen de races zit, zelfs het einde van het seizoen en de start van een nieuw racejaar liggen veel korter bij elkaar. En ik vraag me af wat je als fanatieke rijder doet in zo’n periode. Zet je de kart en je helm aan de kant en haal je die over een aantal weken onder het stof vandaan of ga je onverstoorbaar door met trainen, testen, losse wedstrijdjes, etc? Ik wil deze column daarom een interactief karakter geven en vraag jullie, de lezers, om eens te reageren zodat we van elkaar weten hoe zo’n zomerstop bevalt en wat daarin gedaan wordt.

Ongetwijfeld zullen er in deze periode vakanties gepland zijn om even lekker de batterij op te laden en weer fris aan de gang te gaan met werk en hobby na een periode van ‘rust’.  Een mooi moment voor een nieuwe start met goede moed en een schone lei.  Een wedstrijd voor zo’n periode heeft daarom vaak een extra lading. Nog even alle zeilen bijzetten, zodat je met een mooi resultaat de eerste helft van het seizoen afsluit. Zowel bij de MKS als de ARKC werd er nog flink gestreden.  En als je naar de stand in de MKS kijkt, beloofd dat nog een spannend tweede deel te worden. Hoewel de eerste twee teams zich langzaamaan los lijken te weken van de rest, is daar nog niets in beslist. De strijd om de derde plaats in het kampioenschap is wellicht nog spannender dan ooit tevoren. Meer dan vijf teams hebben daarin theoretisch een goede kans. Zeker als je kijkt naar het aantal verschillende winnaars dit jaar en de twee schrapresultaten. De nieuwe opzet, met als voorbeeld de andere motoren, hebben daar zeker toe bijgedragen. Rijders en tactiek maken weer het verschil. En dat is alleen maar mooi om te zien.
Het ARKC sloot afgelopen zondag af met een spannende race. Helaas moest deze wedstrijd over twee races verreden worden door een haperende tijdwaarneming, maar mede daardoor kregen we een mooie slotrace voorgeschoteld. De strijd om de tweede plaats werd pas in de laatste bocht beslist. En dat hebben we vaker gezien in Oldenzaal.
Terugkijkend mag de zomerstop wat mij betreft snel voorbij gaan als we nog zo’n mooie races voorgeschoteld gaan krijgen. Voor mij volgt er echter nog één wedstrijddag als wedstrijdleider. Aankomende zondag staat namelijk de GP4 op de agenda.  Strijdtoneel daarin is Emmen. Daarna begint mijn zomerstop met de finale voetbal waarin Nederland uit gaat komen. Tegen Spanje is zojuist bekend geworden. Hopelijk wordt dat een feestje en zal ik terug moeten komen op mijn column van vorige maand.  Mijn echte vakantie laat echter nog even op zich wachten tot september dus ik zal me in de zomerstop bezig blijven houden met werk helaas.

Zoals gezegd ben ik benieuwd wat jullie gaan doen de komende anderhalve maand. Voor diegene die het aangaat in ieder geval een hele fijne vakantie en tot augustus.


The bullshit stops, when the checked flag drops!

To finish first, you first have to finish.

Offline

#2 08-07-2010 00:39:12

Niels Mutser
Gebruikers
Van: Soesterberg
Geregistreerd: 19-06-2008
Posts: 92

Re: Zomerstop

Laatst bewerkt door Niels Mutser (08-07-2010 00:41:24)

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash