#1 27-01-2011 12:49:40

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

Laatst moest ik er dan toch aan geloven. Nieuw viziertje aanschaffen, zoeken en nergens vinden. Ja vinden wel maar met elle lange levertijd en erg duur. Voor diegene die een mooi glanzend/spiegel vizier wilt voor op zijn/haar arai helm hierbij dit topic waarbij ik iedereen wil vragen zijn/haar mening te geven en where to buy van een vizier + merk die je in je bezit hebt of hebt gehad.

Ik zal mijn beleving er bij zetten.

Viziertjes voor de Sk5 en GP5

Type: De dark smoke van arai. Wel de antifog.
Zicht: Vrij donker. Uden kon ik er wel mee rijden maar zicht was niet ideaal. Buiten was die ideaal geen zonflitsen.
Stevigheid: Plug and play en vrij dik sterk materiaal.
Mening: Spiegelt niet ofzo en ik vond het simpel op me helm staan.

Prijs: Toendestijd nog vrij prijzig, Nu kan je ze voor €80 euro bij de webshop kopen van arai. of voor 70 pond in engeland.


Type: Caracoat zowel de rood naar paarse overloop als de compleet chroom versie.
Zicht: Rood/paars was goed te doen maar op  de donkere banen toch echt te donker. Chroom werkte bij mij totaal niet, droeg hem enkel buiten want binnen zag je gewoon niks. Puur voor de mooiheid en als je hele goeie ogen hebt kan je het proberen, je moet er maar van houden.

Stevigheid: Laat dit nou net het punt zijn wat mij ontzettend is tegengevallen van Caracoat. Het ging goed tot dit jaar op Oldenzaal met de MKS. Het regende en ik reed achter een andere rijder en krijg ineens een hoop water op me vizier waardoor ik amper wat zag. Vervolgens deed ik me hand over het vizier en dag dag vizier van €160 euro. De complete coating kwam er af. De chroome is nog ok maar die schijnt t zelfde probleem te hebben. Met de importeur gebeld, was bekend probleem maar daar gingen ze niks aan doen want caracoat had zich al terug getrokken en maakt op dit moment geen vizieren meer totdat ze een andere coating hebben uitgevonden.

Mening: Veel mensen hebben deze al erop zitten vanaf hun helmenspuiter omdat dit voorheen de enige keus was voor een spiegel vizier. Als ik kijk naar vormgeving en uitstraling is dit een topper. Als ik kijk naar langdurigheid duidelijk de minste. Als je nu een vizier moet kopen kan je beter voor een alternatief gaan.

Prijs: Nogal fors tegenwoordig vanwege laag aanbod €170 euro als je ze te pakken krijgt. De helmen spuiters hebben ze meestal wel liggen. Lijnden etc

Type: FM-V Green light smoke.
Zicht: Zicht is overal goed, daarnaast straling wordt gedood door de coating waardoor cameraflitsen of fellicht je niet storen tijdens het rijden.
Stevigheid: Net zo sterk als de Caracoat, pasvorm is wel gewoon als oem maar tis ietsje minder als de caracoat waarbij je nogal wat speling had, hier staat die er gelijk gespannen op. Alles sluit wel voorderest netjes aan etc. Heb de importeur en meerdere rijders hierover eerste gecontacteerd voordat ik overging tot aankoop. Importeur verzekerde mij dat de coating onder geen enkele omstandigheid eraf komt. Als dat wel zo is kan ik hem retourneren en dan krijg ik een compleet nieuwe kosteloos. Heb er zelfs een schriftelijke bevestiging van.

Mening: Tot nu toe bevalt die prima, er is mij afgeraden om de Darksmoke te nemen omdat die gewoonweg niks mee kan zien indoor. ( zijn wel de mooiste complete spiegel)
Nu heb ik de light smoke, van dichtbij kan je er op een bepaalde manier inkijken. Tijdens het rijden is het gewoon een en al glans/spiegel en het zicht is helder en net een tint boven de doorzichtig vizier. Het is geen vizier waarbij je compleet naar binnen kijkt en de ogen van de rijder ziet voor diegene die dat denken. Je ziet onder een bepaald hoek een schim van het hoofd. Op normaal blik is het een en al spiegel

Prijs: In nederland erg fors €180 euro zag ik de goedkoopste en hier hebben ze enkel de Dark smoke en levertijd van 2 weken. However in engeland heb je hem voor €100 pond. En geen extra kosten aan de deur want je betaald al 20% btw.  levertijd korter dan een week op de deurmat.

Ik hoop zo iemand te kunnen helpen bij het kiezen van een vizier aangezien je niet even kan test rijden met een viziertje. Als zoveel mogelijk mensen dan hun ideeen erbij plaatsen krijg je dalijk een mooi overzicht


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#2 20-04-2011 21:27:14

Fonzarelli
Gebruikers
Van: Made (bij Breda)
Geregistreerd: 17-06-2008
Posts: 33
Website

Re: Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

Hoi !
Ik heb twee vizieren; een transparant (voor indoor en bij duisternis) en een outdoor 'donker' vizier. Merk Shoei. Een beetje vizier, ook afhankelijk van het merk, is al gauw rond de €  25,-. Ben er wel zuinig op; om te reinigen kun je er niet zomaar van alles op smeren, want dan kan je het materiaal juist beschadigen! Veel succes!


Winning is not everything, it's the only thing !

Offline

#3 21-04-2011 20:55:50

niccck
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 07-01-2010
Posts: 46

Re: Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

€25,- ?!
Van een Arai zijn ze €150,- of duurder in de winkels hier in Nederland en wat Chris dan aangeeft rond de €80,- op de Arai website, €25,- valt echt mee dan vind ik!

Laatst bewerkt door niccck (21-04-2011 20:57:02)

Offline

#4 22-04-2011 16:30:52

Jeroen B.
Gebruikers
Geregistreerd: 29-03-2010
Posts: 84

Re: Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

mijne was 180 en moest er nog 2 maanden op wachten ook haha


i was having a shit - Kimi Raikkonen Brazil GP 06

Offline

#5 22-04-2011 22:25:26

Berend Bochtje
Gebruikers
Geregistreerd: 15-02-2010
Posts: 4

Re: Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

Ik heb een gouden spiegelvizier van LLC, 120 euro! Hij is erg mooi (he paul wink )

Offline

#6 08-08-2011 11:14:44

Fonzarelli
Gebruikers
Van: Made (bij Breda)
Geregistreerd: 17-06-2008
Posts: 33
Website

Re: Beste indoor & outdoor vizier ( Arai gp5, sk5, sk6 )

Hallo mannen,

Dan is €  25,- idd niet veel, maar ik vind het genoeg voor een stukkie kunststof  ; )


Winning is not everything, it's the only thing !

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash