#1 06-07-2008 19:17:50

Ingrid
Gebruikers
Geregistreerd: 06-07-2008
Posts: 25

Waar blijven de dames?

Het valt mij op dat er echt maar heeeeel weinig dames karten, dat er ook maar weinig dames meekomen naar de races (op een enkele moeder en recente vriendin na...) en dat het wel lijkt of karten alleen maar een MANNENding is!

Kijk, ik ben absoluut beginner, zou niet eens willen probéren om met IKK, ARKC of MKS mee te rijden. Als je zo goed bent als Annemarie Borgers is dat natuurlijk eitje, maar voor mij/jou/je vriendin? MAAR: als er nou eens een heel beperkt, kleinschalig, low-profile DAMESKampioenschap zou zijn, dan zou t best leuk zijn om te kijken of ik steeds achteraan zou eindigen.

Ik heb hier wel ideeen over, maar wil wel eens polsen of er meer mensen zo over denken.

groeten
Ingrid
(ps het "IKK-prijzenmeisje")

Offline

#2 07-07-2008 09:31:41

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Waar blijven de dames?

Hallo,

Zijn genoeg dames die rijden,
de meeste rijden gewoon buiten veel leuker.
Een dames competitie zit er niet in denk ik
te weinig animo

Offline

#3 07-07-2008 10:33:42

Seb Buurma
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 51
Website

Re: Waar blijven de dames?

Er zijn inderdaad wel wat dames die rijden, vooral outdoor (zowel recreatief als wedstrijdrijdsters). In ons kampioenschap is het zelfs een dame die aan kop gaat big_smile.

Offline

#4 07-07-2008 11:33:51

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Waar blijven de dames?

Kijk maar naar het dames kartteam
daar zit 1 hele goede rijdster, Nathalie Pals
ze behoort absoluut tot de top van de dames

Offline

#5 07-07-2008 12:52:02

5150
Gebruikers
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33

Re: Waar blijven de dames?

nou ladystuff,  je mag annemarie ook wel vermelden want die rijd ook aardig hard in het rond en moet wel, als gevolg van haar lengte,  zo'n 80 kg meenemen.  Ikzelf had jaren geleden altijd een hele kluif aan haar. Daarnaast zitten er in de MKS ook 2dames (ellen van try again en titia van Speedword) die ook niet onder doen voor de heren.

Offline

#6 07-07-2008 13:35:09

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Waar blijven de dames?

Hallo
5150

Annemarie staat al gemeld
boven in
dus 2 maal melden heeft geen zin

Offline

#7 07-07-2008 13:37:27

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Waar blijven de dames?

Tenzij je een andere Annemarie bedoelt
en daar ga ik niet over in discussie

Offline

#8 07-07-2008 16:10:00

5150
Gebruikers
Geregistreerd: 05-05-2008
Posts: 33

Re: Waar blijven de dames?

dag ladystuff,
Er zijn meer kartende dames met de voornaam annemarie. Daar hoef jij ook helemaal niet over te discusseren hoor.
Annemarie Baas is de oprichtster van het DKT en daarnaast hebben we het toppertje uit de IKK en ARKC Annemarie Borgers.   Maar ik wil dan bij deze Annemarie Borgers nog wel ff voor een 2e keer vermelden want die meid presteert het dus gewoon elke race die ze rijdt om alle jochies achter zich te houden (op kevin/jorg/vincent en jeroen na dan).
En dat zie ik voorlopig nog geen andere dame doen.

Offline

#9 07-07-2008 16:12:41

ladystuff
Gebruikers
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 03-05-2008
Posts: 154
Website

Re: Waar blijven de dames?

Klopt helemaal smile

Offline

#10 07-07-2008 16:49:03

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Waar blijven de dames?

Ach... er zijn zoveel dames, ook op banen die niet bekend zijn bij de IKK of MKS of welke competitie dan ook!

In middelburg heb je Agnes, Annelien en Jaimy lee die erg goed rijden! Nynke die hele goede wedstrijden heeft gereden en er zijn meer meiden die hebben gekart! Een paar jaar geleden waren er meiden die bij START reden in de DIKC. Jaren daarvoor waren nog meiden, ik geloof Jenny Venema ofzo? Misschien dat al die meiden nog wel karten, maar niet meer in competitie verband! In Roosendaal is een heel jong meisje die ook hard gaat, wie weet wat de toekomst brengt!

Het zou overigens wel ouderwets zijn als er een aparte competitie zou zijn! Toch veel leuker zo...


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#11 07-07-2008 18:11:05

Ingrid
Gebruikers
Geregistreerd: 06-07-2008
Posts: 25

Re: Waar blijven de dames?

Wat een leuke discussie is zich aan t ontwikkelen. Het was helemaaaaal niet mijn bedoeling om te suggereren dat er nooit ergens dames rijden. Ik weet ook wel dat er meer meiden meedoen, alleen is de verhouding nog steeds erg zoek.

Laat ik de discussie beperken tot het meedoen in de IKK (en een klein beetje ARKC/MKS). Dat zijn de races waarbij ik wel eens kom kijken en ondanks alle genoemde namen blijft het een "mannenbedoening".

Tuurlijk begrijp ik dat op lokaal niveau dames rijden, naast een enkeling die buiten en/of op topniveau presteert. DAAR zouden we toch iets aan kunnen proberen te doen?

En het kan dan wel "ouderwets" zijn om een aparte klasse te maken, maar er is voor kids ook een apart kampioenschap, dus waarom niet voor "nietprofessioneel-rijdende" dames?

Offline

#12 08-07-2008 10:25:46

Snoopy
Gebruikers
Van: Middelburg
Geregistreerd: 20-05-2008
Posts: 33
Website

Re: Waar blijven de dames?

Je hoeft niet vooraan te rijden om veel plezier te hebben in het karten (al is het wel leuk), waarom doe je niet net als Dames Kart Team (DKT) een dames team opzetten? Ik weet zeker dat er meiden zijn die het graag willen!

Doe een oproep zou ik zeggen.... Welk team er straks achter je rijdt is alleen maar winst voor jezelf!


Neem je verlies en sluit aan....

Offline

#13 21-07-2008 22:25:16

Annemarie
Gebruikers
Van: -
Geregistreerd: 22-05-2008
Posts: 6

Re: Waar blijven de dames?

hey allemaal,

als eerst wil ik natuurlijk ff bedanken voor de complimenten naar mij toe in dit onderwerp. smile verder wil ik graag als één van de weinige meiden uit de indoorcompetities IKK en ARKC vermelden dat ik het helemaal niet erg vind om met vooral jongens te rijden, ik vind het zelfs erg leuk om met hen de competitie aan te gaan en er geregeld een aantal op hun nummer te zetten tongue verder geeft het mij voldoening om door de (meeste) jongens niet als "het meisje" gezien te worden maar juist als de concurrent  en een van hen. cool

het is inderdaad zo dat er naar verhouding weinig meiden karten binnen onze competities, buiten zijn er al een stuk meer te zien en verder hebben verschillende banen zo hun vaste rijdsters. het is en blijft natuurlijk eigenlijk een mannensport, er zijn maar weinig meiden die een adrenalinekick krijgen van benzinegeur, warm rubber en het geluid wat de meesten toch echt herrie zullen noemen. voor die enkele die er anders over denken bestaat er vaak de barriere "mannensport" of ze hebben gewoon niet het geld of de connecties om verder te kunnen komen in de sport.

ik denkt niet dat een vrouwencompetitie van de grond te krijgen is welke het dan ook langer vol houd dan 2 of 3 races. ik denk dat de sneltsten zich toch willen meten met de mannen omdat het hoe dan ook een mannensport blijft. de middenmoot zal het leuk vinden maar zal niet superfanatiek zijn en er zodoende ook niet te veel geld aan willen besteden terwijl de achterhoede het waarschijnlijk snel genoeg gezien heeft en het gewoon niet leuk genoeg vind omdat ze het niet bij kunnen houden. dit is mijn optiek, het kan natuurlijk helemaal niet kloppen maar dan heb je altijd nog het probleem van het animo, waar ga je alle meiden vandaan halen die ook nog een beetje aan elkaar gewaagd zijn.

ik wil natuurlijk ook weer niet te pessimistisch zijn maar ik denk dat het een beter plan is om meer vrouwen te infiltreren in de al bestaande competities dmv vrouwenteams of gemengde teams zoals de onze, wij willen ons uiteindelijk toch meten met de "mannen" wink

groetjes Annemarie
Dynamic Racing

Offline

#14 22-07-2008 10:01:56

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Waar blijven de dames?

Nou Danica Patrick is toch wel echt een vrouw die bekant heel dat IRL velt wipt. Trouwens ook een vrouw waar ik respect voor heb want zij is mischien wel de enige vrouw die dalijk formule 1 gaat rijden. En IRL rijden als vrouw zijnde daar moeten wij als mannen gewoon diep voor buigen want dat is niet misselijk. Katrine Legge kunnen ze beter uit de DTM halen want dat mens is een rijdende chicane.
Dan kwa vrouwen in karting zijn er geloof ik aardig wat die er rijden. Buiten annemarie rijd volgens mij annemarie baas ook in de Pro karting outdoor in DKT. En nienke reed vorig jaar MKS maar dit jaar weet ik niet.
Denk dat je beide annemarie's en nienke toch wel zeker tot de indoortop van Nederland kan noemen. En een vrouwen klasse oprichten met deze dames is denk ik niet zo leuk niet om minderwaardig over te komen maar dan kan je net zo goed die bekers elke race aan hun geven in verschillende volgordes. Allen zijn op het niveau van de indoortop mannen en dat zou dus beteken met alle respect voor de dames dat je ongeveer op het niveau moet zijn van ene annemarie van Dynamic. Nou als mevrouw annemarie drie races echt in hamilton style domineerd en na tien ronden het hele veld heeft gelapt dan is de lol er gauw vanaf. Daarbij moet ik wel zeggen dat er zat talent op komst is ene YP racing laast op Oldenzaal had een dame die ook zeer goed meekwam.


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#15 22-07-2008 10:06:26

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Waar blijven de dames?

Laatst bewerkt door CriZz (22-07-2008 10:07:34)


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash