#1 30-07-2008 09:42:04

Ingrid
Gebruikers
Geregistreerd: 06-07-2008
Posts: 25

Sponsoring

Veel teams hebben een sponsor, groot of klein, maar er zijn ook nog steeds veel teams die zonder sponsoren rijden, maar die wel graag een sponsor zouden willen hebben. Het blijkt echter heeeeel lastig om die te vinden.

Ik vraag me af of er een soort van "handleiding" te maken zou zijn door de teams/personen die het vinden van een sponsor niet zo moeilijk hebben ervaren ten behoeve van die teams die dat WEL moeilijk vinden.

Alleen tips zijn ook al welkom. Uiteraard weet ik ook wel dat het benaderen van "bevriende" relaties goed werkt, maar dan moet je die wel hebben. Dat daarnaast een goede documentatie over het team belangrijk is, is ook vanzelfsprekend.

Maar hoe pak je de rest aan?

Offline

#2 30-07-2008 10:01:34

Ingrid
Gebruikers
Geregistreerd: 06-07-2008
Posts: 25

Re: Sponsoring

Offline

#3 30-07-2008 10:41:51

Mike
Gebruikers
Van: IJmuiden
Geregistreerd: 15-05-2008
Posts: 138
Website

Re: Sponsoring

Ik denk dat het op het moment sowieso moeilijk is om sponsoring te vinden buiten bevriende relaties, maar een nette presentatie werkt altijd goed natuurlijk..


Nulla Tenaci Invia Est Via..

Offline

#4 30-07-2008 14:06:47

CriZz
Gebruikers
Van: Spijkenisse
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 380
Website

Re: Sponsoring

t probleem is dat de meesten sponsoren niet zo'n interesse heeft in de karting omdat er voor hun niks te verdienen valt. Bij een voetbal club komen duizende mensen kijken maar bij karting hooguit 100 en een publiek waar je moeilijk wat kan aanbieden. Meestal kan je het proberen bij kart zaken maar ook die hebben al tich verzoeken gehad. Daarnaast zijn in de desbetreffende steden zoals rotterdam ook sport rotterdam die graag financieren in sporten die nog onbekend zijn en kan je subsidie voor aanvragen. Als je top presteert zelfs dan moet je je kop van je hoofd lullen om er eentje te strikken. Belangrijk is dat je je professioneel toond en dat je website tip top in orde is. Daarnaast heb een doel wat je wilt bereiken. Als jij gesponsord wilt worden en je zegt dat je alleen maar voor rekreatie rijdt tja dan wordt t erg moeilijk. Daarbij geef mogelijke sponsoren genoeg keuze en laat zien wat je voor hun over hebt. Denk aan petjes en tshirt etc etc. Dan als laaste bied een mogelijke sponsor iets aan wat een ander team niet kan aanbieden!!!


Motto "Ask any real driver ? It doesn't matter if you win by an inch or an mile.... WINNING IS WINNING! "

Offline

#5 30-07-2008 20:12:26

Seb Buurma
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 51
Website

Re: Sponsoring

't Problem is inderdaad dat weinig mensen affiniteit mt de sport hebben en niet durven te investeren in rijders. De meeste sponsoren komen naar mijn mening voort uit bestaande relaties.

Timinig is ook belangrijk. Je kan beter een bedrijf benaderen als je zegmaar net hebt gewonnen dan dat je net laatste bent geworden! Bedrijven zien vaak weinig in hoe een prestatie er is gekomen. Het gaat puur om results.

Offline

#6 02-08-2008 07:44:29

Ingrid
Gebruikers
Geregistreerd: 06-07-2008
Posts: 25

Re: Sponsoring

Hoe benader je een bedrijf dat geen "vaste" relatie is? Stuur je een briefje met folder of ga je bellen of stap je brutaalweg gewoon naar binnen? Zijn er teams die daar ervaring mee hebben of hebben jullie allemaal "mensen" die dat voor jullie regelen?

Offline

#7 02-08-2008 10:59:40

Seb Buurma
Gebruikers
Geregistreerd: 02-05-2008
Posts: 51
Website

Re: Sponsoring

Ik heb zelf iemand die ook bedrijven voor me benaderd en me helpt op dat gebied. Het nadeel bij het sturen van een brief is dat ze geen reactie geven (meeste gevallen) en makkelijker kunnen weigeren. Ze zeggen vaak dat binnenstappen ook wel helpt. Toen ik dat deed waren de uitkomsten niet zo positief!

Verstandig is bij het sturen van een brief na enkele dagen te bellen naar dat bedrijf. En vragen of ze commentaar willen geven op de door jou gestuurde brief wink

Offline

Forum footer

© Copyright 2024. Powered by Qbixx | Webservices

smash